Coaching si delegare
(1 voturi)

Printeaza acest articol Email This Post 3,505 vizualizari

Managementul a fost definit ca:

  • a-i face pe ceilalti sa faca ceea ce trebuie
  • a obtine rezultate cu ajutorul echipei

O intrebare pe care si-o pun managerii foarte des este: „De ce nu fac cei din echipa mea ceea ce trebuie sa faca?” Din nefericire de multe ori raspunsul este „Nu stiu sa faca acea sarcina. O voi face eu.” Decat sa dam vina pe ei mai bine ne putem intreba ce nu a functionat in procesul de delegare, care pas a fost omis. Urmarirea unui proces de delegare eficient poate duce la rezultate deosebite si la construirea unei relatii de incredere intre manager si persoanele coordonate.

Delegarea fara sprijin este ca un plan bun fara a fi pus in practica. Coaching-ul este procesul prin care sprjinim alte persoane in atingerea obiectivelor.

Programul se adreseaza supervizorilor si coordonatorilor care deleaga sarcini si responsabilitati.

 

Obiective

La sfarsitul cursului participantii vor:

Avea posibilitatea sa-si evalueze felul in care deleaga

Cunoaste modul de comunicare in timpul delegarii

Invata si practica cei opt pasi ai delegarii

Identifica stilul personal de relationare si impactul pe care-l are in delegare

Putea face coaching eficient

Tematici

Care sunt caracteristicile echipelor de succes si ce fac coordonatorii de succes

Stilul personal de relationare si comunicare

Stilul personal: calitati, excese in situatii favorabile si nefavorabile

Constientizarea, dezvoltarea, adaptarea calitatilor personale

Controlul utilizarii excesive a calitatilor

Ce-i deranjeaza pe ceilalti in comportamentul tau

Cum sa fii mai eficient in delegare

Teoria delegarii

Procesul de delegare

Fedback pozitiv si constructiv

Delegare si coaching

Motivarea oamenilor

Feedback

Comunicare cu echipa

Critica constructiva

Procesul de coaching

Coaching vs training vs consiliere

 

Durata: 3 zile

 

Structura

 

acrobat 9 download mac
Activitatea Durata Metoda Observatii  
Ziua I    
Introducere 10 Prezentare Se vor prezenta obiectivele programului.  
Diferenta care face diferenta in echipele performante 30 Prezentare, Se vor discuta rezultatele studiului Gallup pentru eficacitate manageriala si instrumentul folosit.  
Stilul personal de relationare si impactul in delegare 120 PrezentareDiscutiiStudii de caz Fiecare participant isi va identifica stilul personal de relationare, preferintele comportamentale si valorile. Se va evidentia impactul in delegarea sarcinilor: calitatii si defecte.
       
Functiile manageriale 60 Prezentare,Exercitii Se vor trece in revista functiile manageriale cu aplicatii in activitatea concreta. PORCCPlanificare, organizare, resurse umane, coordonare, control.
Coaching 30 Prezentare,Discutii Se va defini procesul de coaching si se va compara cu alte experiente similare ca: terapia, consilierea, training-ul.  
Etapele de dezvoltare ale echipei 30 Prezentare, discutii Participantilor le vor fi prezentate etapele de dezvoltare a unei echipe, precum si stilul de coaching care este necesar in fiecare etapa.  
Cei opt pasi ai delegarii eficiente 20 Prezentare Se vor prezenta cei opt pasi ai delegarii.
Delegare 100 Role play Participantii vor exersa in echipe cu un reprezentant procesul de delegare a unei sarcini, unui angajat fara experienta si unuia cu experienta.
Ziua II      
Delegare 120 Role play Partiicpantii vor exersa in grupuri de cate 3 delegarea unei sarcini.
Feedback 45 Prezentare,discutii Se vor trece in revista modalitatile de a oferii feedback: pozitiv si constructiv, precum si impactul in delegarea sarcinilor.
Delegare si coaching 45 Video training Se va viziona un flim cu tema delegarii si a coaching-ului. Se vor evidentia abordarile constructive si ineficiente in delegare.
Coaching 30 Prezentare,Discutii Se va defini procesul de coaching si se va compara cu alte experiente similare ca: terapia, consilierea, training-ul.  
Coaching, procesul de coaching 150 Prezentare, discutii, role play Se va trece in revista procesul de coaching si se va detalia fiecare pas, exersandu-se abilitatile necesare (stabilirea de obiective, ascultare activa, tehnica intrebarilor, intrarea in raport.