Managementul energiei și transformării personale
(2 voturi)

Printeaza acest articol Email This Post 5,280 vizualizari

Dacă discutăm despre „Dezvoltarea personală”, atunci putem spune că „ nu putem deveni cine vrem, rămânând cine suntem”. De aceea discuţia se duce foarte mult spre domeniul schimbării şi învăţării de noi comportamente, abilităţi şi structurarea de convingeri potenţatoare şi eliminarea convingerilor limitative.

În ziua de azi, schimbarea este o regulă mai degrabă decât o excepţie.  Viteza cu care au loc schimbările este fenomenală. Totuşi, adulţii au probleme în implementarea schimbărilor personale şi profesionale. Schimbarea are legătură cu învăţarea, iar la adulţi problema nu este să înveţe ceva nou, ci de multe ori să uite ceea ce ştiu.

Haideţi să răspundem sincer la o întrebare: „Câte schimbări personale am făcut în ultimul an?” Oare nu cumva suntem ca un mecanism care funcţionează de multe ori din inerţie.

Schimbările se pot face pe mai multe niveluri: mediu, comportamente, strategii, convingeri, identitate. Pentru ca o schimbare să fie de succes, atunci este bine ca această să fie congruentă pe cele 5 niveluri de mai sus.

Să ne imaginăm o persoană care de 5 ani este supraponderal şi vrea să slăbească. Chiar dacă va face eforturi de schimbare la nivelurile comportamentelor şi strategiilor, adică cură de slăbire şi exerciţii fizice, până când nu va face o schimbare la nivelul identităţii, schimbarea făcută nu va fi stabilizată. Mai devreme sau mai târziu va reveni la vechile comportamente.

Programul îi va ajuta pe participanţi, furnizându-le instrumente şi tehnci, să navigheze prin apele turbulente ale schimbării personale şi să-şi dezvolte un sistem de convingeri şi strategii care să-i ajute să fie cine vor, să facă ce le place şi să obţină ce îşi doresc.

 

Metodele folosite sunt: exerciţii de vizualizare, situaţii experienţiale, jocuri de rol, chestionare, exerciţii individuale şi în echipă.

 

Programul va răspunde la următoarele întrebări fiecărui dintre participanţi:
Ce îmi doresc?

Care sunt ţelurile mele în viaţă?

Ce este important în viaţa mea?

Care sunt ţelurile mele în diferite arii?

 

Cine sunt?

Care sunt preferinţele mele comportamentale?

Care sunt calităţile mele?

Care sunt punctele de îmbunătăţit?

Cum pot să relaţionez mai bine cu persoanele diferite?

 

Cum se fac schimbările în viaţă?

Care sunt nivelurile la care se fac schimbări?

Care sunt metodele de a face schimbarea cât mai uşoară?

Cum pot controla rezistenţa la schimbare?

 

Cum să am o energie mai mare?

Cum pot să intru instantaneu în zona de flux?

Cum îmi pot controla stresul?

Cum pot face să am o energie mai mare?

Care sunt alimentele care îmi dau energie?

 

Obiective

La sfârşitul programului participanţii vor:

Identifica ceea ce este important în viaţă

Identifica stilul personal de abordare a situaţiilor

Cunoaşte metode de reducere a stresului

Cunoaşte metode şi tehnici de a fi într-o stare resursă

Identifica nivelul la care pot acţiona pentru a face o schimbare

Avea un plan de dezvoltare personală

 

Tematici

Obiective personale

Stil personal

  • Calităţi
  • Excese
  • Carenţe

Relaţionarea cu alte persoane

Managementul stresului

Construirea de stări resursă (starea de flux)

Procesul schimbării

Nivelurile neurologice şi schimbarea

Aspectele pozitive ale schimbării

 

 

Materiale pentru participanţi

Participanţii vor primi următoarele materiale:

cartea „Cine mi-a luat caşcavalul”

Manual LIFO, chestionar LIFO

Manual de buzunar cu ideile principale (un manual cartonat de 4 pagini care poate intra în portofel)

Carneţel pentru obiective personale

 

Succesul programului este garantat de implicarea participanţilor în timpul, dar mai ales după terminarea programului, când fiecare va avea un set de exerciţii şi un plan de acţiune de pus în practică.

Participanţii vor avea de exersat tehnici şi de realizat proiecte timp de 120 de zile.

–        Exerciţiu de aliniere a obiectivelor – 30 de zile

–        Exerciţii LIFO de dezvoltare personală – 45 de zile

–        Exersarea tehnicilor învăţate – 90 de zile

  • Exerciţii de intrarea în starea de flux
  • Tehnici de management al stresului

–        Regim de alimentaţie echilibrată – 120 de zile

–        Exerciţii de respiraţie „Cele 8 bijuterii” – 120 de zile

 

Structură program

 

Activitate Durată Metodă Observaţii
Sesiunea ICE VREAU?     Participanţii îşi vor identifica dorinţele, obiectivele şi ţelurile care sunt cu adevărat importante pentru mintea şi inima lor.
Dezvoltare personală 20 Discuţii Participanţii vor comenta răspunsurile la următaorele întrebări despre dezvoltarea personală:Ce este? De ce este necesară? Cum se face?
Cea mai mare oportunitate 30 Exerciţiu inductiv Participanţii se vor prezenta şi vor comenta „Care a fost cea mai mare oportunitate pe care au pierdut-o?”
Fericirea 10 De ce este legată fericirea?
Nivelurile neurologice 20 PrezentareExemple Se vor trece în revistă nivelurile de comandă de la nivelul creierului.MEDIU – COMPORTAMENT – STRATEGII – CONVINGERI – IDENTITATE – SPIRITUAL
Roata vieţii 20 Exerciţiu Se va discuta despre aspectele din viaţa unui om care creează siguranţă, libertare şi putere de acţiune.
Obiective personale 60 Exerciţiu Participanţii vor face un exerciţiu de vizualizare care îi va „scutura” şi va facilita identificarea obicetivelor personale cu adevărat importante.
Proces de coaching 60 Role play, demonstraţie Participanţii vor trece printr-un proces de rafinare a obiectivelor personale.
Sesiunea IICINE SUNT?     Participanţii îşi vor identifica stilul de abordare a persoanelor şi a situaţiilor, precum şi valorile şi preferinţele comportamentale.
Stilul personal 140 Se va aplica chestionarul LIFO „Stilul personal” pentru identificarea stilului şi preferinţelor comportamentale în situaţii favorabile şi nefavorabile. Participanţii vor avea de făcut exerciţii de dsezvoltare personală.
Cine sunt şi ce îmi doresc?Proces de coaching 60 Role play, demonstraţie Participanţii vor trece printr-un proces de coaching cu facilitatorul.
Sesiunea IIICUM SĂ DUC O VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ?     Se vor discuta tehnici şi metode care să-i facă pe participanţi să ducă o viaţă „sănătoasă”: tehnici de management al stresului, conduită care să le creeze energie şi atitudine pozitivă.
„Jocul intern şi jocul extern” 20 Prezentare Rezultatele se obţin prin ceea ce facem în mod sistematic: comportamente şi strategii. Pentru a face aceste lucruri la nivel optim, avem nevoie ca ceea ce gândim să potenţeze ceea ce facem.
Cum să intru instantaneu în starea de flux 40 Exerciţii Participanţii vor face două exerciţii care îi vor ajuta să intre în starea de „flux” care ne ajută să funţionăm la potenţial maxim.
Convingeri potenţatoare 30 Discuţii, aplicaţii Se vor identifica convingerile care fac diferenţa între persoanele care fac ce îţi doresc şi ceilalţi.
Convingeri limitatoare Exerciţiu Participanţii vor identifica convingerile care îi împiedică să facă şi să obţină ceea ce îşi doresc.
Mangementul stresului 40 Exerciţii Participanţii vor exersa tehnici de managementul stresului: exerciţii de recadrare, exerciţii de respiraţie, tehnici de viziualizare etc.
Viaţă plină de energie şi bucurie 50 Discuţii, tehnici Se vor trece în revistă diverse modalităţi prin care putem creşte nivelul energetic şi starea de bine:tehnici de vizualizare, metode de alimentaţie corectă etc.
Sesiunea IVCUM FAC SCHIMBĂRILE?     Participanţii vor cunoaste medote şi tehnici pentru a face schimbările dorite în viaţa lor.
Atitudinea în faţa schimbării 10 Icebreaker Participanţii vor primi întrebări cu răspunsuri multiple la care vor vota răspunsul. După fiecare întrebare doi sau trei voluntari vor explica alegerile făcute.
Cine mi-a luat caşcavalul 20 Discuţii Se vor comenta ideile principale din cartea citită de participanţi.
Aspecte pozitive şi negative în schimbare 10 Discuţii în echipe de 5 persoane Participanţii vor discuta, pe baza experienţei proprii, despre aspectele pozitive şi negative ale schimbării.
Nivelurile neurologice şi schimbarea 15 Prezentare,Demonstraţie Participanţilor le va fi prezentată piramida nivelurilor neurologice şi impactul pe care îl are în implementarea unei schimbări în viaţa personală şi profesională.
Exerciţiu de schimbare 60 Demonstraţie,Lucru în echipe de câte doi Participanţii vor trece printr-un proces în care vor analiza o schimbare dorită în viaţa lor. Analiza se va face pe nivelurile neurologice a lui Robert Dilts. MEDIU – COMPORTAMENT – STRATEGII – CONVINGERI – IDENTITATE – SPIRITUAL
Înapoi şi înainte în viitor 30 Lucru în echipe de 2 persoane Participanţii vor realiza un exerciţiu de vizualizare, care îi va ajuta în realizarea unui obiectiv personal.
Scrisoare către mine 10 Lucru individual Participanţii îşi vor trimite o scrisoare cu 3 schimbări personale pentru următoarele 6 luni. Scrisoarea va fi trimisă după 6 luni de către trainer, la adresa scrisă pe plic de participant. În momentul în care scrisoarea va ajunge la participant va vedea cât a realizat din ceea ce şi-a propus.
Evaluare program 5

 Inscrierea

 

Tarif
220 EURO + TVA / persoană

Pentru înscrieri până cu 20 de zile înainte de începerea programului se acordă o reducere de 5%.

Companiile care înscriu cel puţin 3 persoane beneficează de o  reducere de 5%.

Preţurile includ masa de prânz  şi pauzele de cafea, suportul de curs; toate celelalte costuri (transport, cazare, etc.) vor fi suportate de către fiecare participant.

Modalitate de plată: înainte de începerea cursului, pe bază de factură proforma.

  

 

 Pentru înscriere vă rugam să ne transmiteţi coordonatele dumneavoastră  prin e-mail  training@1marathon.ro  sau să completaţi formularul de înscriere de pe site. Înscrierile se fac cu minim 5 zile înainte de începerea cursului.

Veţi primi prin e-mail confirmarea înscrierii.

 

Pentru informaţii suplimentare, observaţii şi sugestii  vă rugăm să ne contactaţi la tel.: 0744.549326, 0722.549326

e-mail: office@1marathon.ro , www.1marathon.ro .

 

 

Locaţia

 

best essay writers

UZINEXPORT – Bd. Iancu de Hunedoara nr. 8, sector 1 (langa Piata Victoriei)