Leadership 5. Aleargă maratonul conducerii
(Fara voturi momentan)

Printeaza acest articol Email This Post 3,039 vizualizari

Daniel Lixandru

how to remove a lipoma

Conducerea nu este un sprint, ci este un maraton. Exceptând câțiva antreprenori de mare succes, în mod normal, ajungi într-o poziție de conducere de top, după 15-20 de ani.  

Pentru foarte mulți aspiranți la o poziție de conducere de top întrebarea este cum să-și mențină energia și ritmul pe o perioadă așa de lungă. Răspunsul scurt este că vom ajunge la excelență doar în zonele care ne plac. Viața este prea scurtă pentru a face lucruri pe care la urâm, chiar dacă suntem bine plătiți. Eventual veți vă veți stresa excesiv, veți consuma toată energia și entuziasmul și ……..Aceasta nu este calea spre excelență în conducere. Fă cu plăcere ceea ce faci. Chiar dacă nu vei ajunge un mare lider, măcar te-ai bucurat de călătorie.

Răspunsul lung este să te uiți la tine, la ceea ce faci și ceea ce ai. A fi, a face și a avea sunt legate cauzal în această ordine. Mulți oameni cred că dacă vor avea ceva vor fi în alt fel. Mulți cred că dacă sunt numiți manageri și au acest titlu, chiar vor deveni adevărați conducători. Câți oameni au crezut că dacă vor avea casa visurilor lor vor fi fericiți?

Exercițiu

Test de stres

  • Muncești mai mult de 10 ore pe zi?
  • Ai mai puțin de 4 săptămâni de vacanță pe an?
  • Muncești și în timpul concediilor și zilelor libere?
  • Fumezi?
  • Ai o stare de oboseală permanentă?
  • Ai probleme cu somnul?
  • Ai tot felul de mici boli?
  • Ai mai multă responsabilitate decât autoritate sau control?

Fă eforturi să-ți echilibrezi viața dacă răspunsurile la întrebări sunt majoritar DA. Echilibru în viață nu înseamnă să nu mai muncești, ci să ai un cadru care să-ți creeze și să-ți mențină energia care te duce spre ceea ce-ți dorești.

Iată câteva posibile soluții pentru echilibru:

Dietă. Chinezii spun că 20 de ani din viață îi mâncăm cu dinții. Mâncarea poate face diferența. O mâncare gen fast food vă a aduce satisfacții culinare, dar energie puțină. Salatele, fructele, nuci, peștele oceanic sunt ingrediente care aduc energie și viață lungă.

Respirație. Oamenii din Europa respiră doar pe jumătate. Puneți mâna pe piept și pe burtă și inspirați. Ce se mișcă? Mâna de pe piept? Înseamnă că respirați doar cu partea de sus a plămânilor. Dacă aveți o respirație corectă, profundă, atunci se va umfla și burta. Aerul este al doilea ingredient, care, împreună cu mâncarea ne va face să avem energie. Faceți în fiecare dimineață o serie de minim 10 minute de respirații abdominale și veți vedea că nivelul energetic și optimismul cresc. Puteți găsi un set de exerciții de respirație folosit de chinezi de mii de ani: “ Cele 8 bijuterii”.

Exerciții fizice. Evitați ca după stresul de la  serviciu să alegeți sporturi care vă vor stresante. Alergarea ușoară este cheia sănătății. De ce toți sportivii aleargă. Chiar și șahiștii fac acest lucru. Omul este făcut pentru alergare.

Distracție. Liderii de top fac cu plăcere ceea ce fac. Stresul se găsește de obicei la managerii de mijloc. Este important să ne distrăm de câte ori avem nevoie. Râsul este cel care ne reînoiește resursele interne.

Relaxare. Oamenii echilibrați au preocupări extraprofesionale: sport, pictură, dans etc.

Somn. Un somn profund este necesar pentru o recuperarea rapidă.

Vacanță. Există viață și fără tehnologie. Oprește calculatorul, telefonul, televizorul, ceasul și alte tehnologii care te introduc într-un ciclu de 24-7.  

Cel mai important este să găsești ceea ce funcționează pentru tine. Corpul și mintea îți vor da răspunsul corect. Există o influențare și echilibrare biunivocă între minte și corp: mintea controlează corpul și corpul controlează mintea.