- 1 Marathon - https://www.1marathon.ro -

Team building si eficienta in echipa

stockxpertcom_id404494_size0PBC va propune programe modulare de dezvoltarea abilitatilor de lucru in echipa. Module pot fi integrate in programe de ½ , 1, 1 ½ , 2 zile.

Informatii

Participantii vor primi de la PBC cu 7 zile inainte de sesiune un material despre eficienta muncii in echipa.

Participantii vor fi impartiti in grupe de 6-8 participanti.

Fiecare grupa va fi insotita de catre un facilitator care va oferi feedback dupa fiecare exercitiu. In acest fel participantii vor avea posibilitatea de a imbunatatii eficienta echipei dupa fiecare exercitiu.

In modulul I se pot alege cele mai relevante exercitii functie de nevoile echipelor.

Grupe de 12-80 participanti.

Activitate Durata Descriere – metode
Modul I    
Exercitii ”impuse”Obiective

Luarea deciziilor in echipa

Atingerea obiectivelor

Rezolvarea de probleme in echipa

Organizare

Creativitate

Utilizarea eficienta a calitatilor membrilor echipei

Comunicare in echipa

150 Exercitii.
Participantii vor avea de realizat diferite sarcini intr-un timp limitat. Pentru realizarea exercitiilor vor primi puncte. Majoritatea exercitiilor se pot desfasura si indoor. Exercitiile sunt descrise mai jos.
Modul II    
TraseuObiective

Luarea deciziilor in echipa

Atingerea obiectivelor

Rezolvarea de probleme in echipa

Organizare

Utilizarea eficienta a resurselor

Planificare strategica

180 Echipele vor avea ca sarcina realizarea unui traseu. Pentru aceasta vor putea cumpara pe baza unui numar de credite o serie de resurse. Participantii vor avea posibilitatea sa  ”cumpere” materiale ca: harta, topor, petarde, alimente, carte ”Drumetii pe munte”, lanterne, informatii de la trainer etc. Traseul va fi ales astfel incat sa poata fi parcurs de membrii echipei indiferent de conditia lor fizica.
Modul III    
In cautarea comoriiObiective

Luarea deciziilor in echipa

Atingerea obiectivelor

Rezolvarea de probleme in echipa

Organizare

Utilizarea eficienta a resurselor

180 Participantii vor avea de gasit o serie de repere in zona in care se desfasoara programul. Participantiivor putea cumpara pe baza punctelor primite informatii. Pentru fiecare reper gasit, participantii vor primi puncte.
Modul IV    
Organizare petrecereObiective

Luarea deciziilor in echipa

Atingerea obiectivelor

Organizare

Comunicare inter- departamentala

Rezolvarea problemelor in echipa

Creativitate

Utilizarea eficienta a calitatilor fiecarui membru al echipei

180 Echipa reunita are ca sarcina realizarea unei petreceri. Pentru aceasta vor avea la dispozitie materiale ca: tesaturi, ace, ata, hartie, foarfece,  etc. cu ajutorul carora vor organiza o petrecere personalizata.Echipa trebuie sa aleaga o tema pentru petrecere gen: country, epoca de piatra, dacii si romanii, dinozauri, seara vampirilor, sport, haita de lei, firma, inchizitia, 2100, razboiul stelelor, ferma animalelor.
Modul V    
Inventarea unui dispozitivObiective

Luarea deciziilor in echipa

Atingerea obiectivelor

Organizare

Rezolvarea problemelor in echipa

Creativitate

Comunicare

180 Participantii vor fi impartili in echipe de 6-8 persoane si vor avea de inventant un dispozitiv pe baza materialelor primite si a oricaror materiale luate din natura. Dupa ce vor construi dispozitivul, fiecare echipa va face pe o foaie de hartie o descriere a dipozitivului. Foia va fi schimbata cu alta echipa, care va reproduce dispozitivul. La sfarsit se vor compara cele 2 dispozitive. Fiecare echipa va vota echipa care a facut dispozitivul cel mai interesant si a fost descris cel mai bine, fiind reprodus cel mai bine.Echipa castigatoare va primi un premiu.
Modulul VI    
FirmaObiective

Intelegerea rolului fiecarui departament

Luarea deciziilor in echipa

Atingerea obiectivelor

Negociere

Organizare

Rezolvarea problemelor in echipa

Comunicare

180 Participantii vor fi aranjati in grupe de cate 6 persoane si vor juca rolul responsabililor diverselor departamente dintr-o firma. Jocul se va desfasura peo perioada de 6 ani, in care echipa va lua decizii despre cum vor aloca bugetul. Functie de fiecare decizie echipa va obtine un rezultat financiar.
Modulul VII    
Eficienta personala si in echipa 300  

Exercitii  modul I

Comunicare in echipa. Comanda masinii telecomandate pe un traseu stabilit. Instructiuni va primi de la persoane legate la ochi care stau cu spatele la el si primesc instructiuni de la persoane  care vad actiunea, dar nu au voie sa vorbeasca.

Obiecte. Gasirea unor obiecte intr-un timp limitat: nasturi metalici, chiloti rosii, tunelul groazei, caprioare, iepurasi, broaste testoase, mere, hamac, mingi de tenis, bile de paintball folosite, bile de plastic verde, pantofi cu toc nr 36, cheie de 14, minge de ping pong, haltere (gantere), 1 mar din pom.

Exercitiu de incredere. Fiecare participant, legat la ochi, se va lasa pe spate pentru a fi prins de catre membrii echipei. Membrii echipei vor gasi o metoda prin care sa-l prinda pe colegul lor in sigurata.

Panza de paianjen. Exerctiu de organizare si planificare in functie de conditiile si componenta echipei. Fiecare persoana trebuie sa treaca prin ochiurile unei panze de paianjen fara sa o atinga.

Franghia. Echipele vor construi o franghie din hainele membrilor. Echipa care va avea franghia mai mare va castiga toate punctele.

Tras la tinta. Participantii vor trage la tinta cu pusca de paint ball.

3 oua. Participantii vor avea asupra lor 3 oua care vor fi purtate pe rand cate 20 de minute.

Catapulta. Cu ajutorul materiarelor pe care le vor gasi in perimentru, participanti vor construi o catapulta si un sistem de prindere cu care vor arunca un ou pe o distanta de minim 5 metrii.

Gaina. Partcipantii vor avea ca sarcina prinderea unei gaini intr-un timp limitat. Echipa care va avea cel mai mic timp va primi un bonus.

Mingea. Participantii vor scoate cu ajutorul unor sfori o minge dintr-un perimetru circular cu diametrul de 5 metrii.

Traseu. Membrii echipei, care vor fi legati la ochi, vor avea de parcurs un traseu. Ei vor fi coordonati de o persoana care va comunica cu ei fara ajutorul comunicarii verbale.

Puzzle. Participantii vor rezolva un puzzle intr-un timp determinat.

Dame.

Camp minat. Participantii vor avea de cules stegulete dintr-un camp minat. Ei vor fi coordonati de 4 membrii ai echipei care vor avea cate ¼ din harta campului.

Hartia.  Toti membrii echipei se prind de maini si formeaza un cerc. Unul dintre participanti tine un tub sub brat . In 3 minute membrii echipei trebuie sa paseze tubul de la unul la altul astfel incat acesta sa descrie un tur complet.

Cort.  Echipa trebuie sa construiasca o strategie pentru a monta o tabara de corturi intr-un interval de 10 minute in conditiile in care cei care au voie sa atinga corturile sunt “muti si orbi” iar ceilalti nu au voie sa se apropie la mai mult de 1m de tabara.

Joc de strategie. Toti membrii echipei trebuie sa parcurga calea marcata in aria cu cele 81 de patrate. Deplasarea se poate face numai dintr-un patrat in altul. Daca a calcat pe patratul care este pe calea ce trebuie urmata, atunci mai poate face un pas. In cazul in care gresesete calea, participantul va fi obligat sa se intoarca si sa reia traseul dupa ce vor incerca ceilalti membrii ai echipei.