Coaching si delegare
Managementul a fost definit ca:
- a-i face pe ceilalti sa faca ceea ce trebuie
- a obtine rezultate cu ajutorul echipei
O intrebare pe care si-o pun managerii foarte des este: „De ce nu fac cei din echipa mea ceea ce trebuie sa faca?” Din nefericire de multe ori raspunsul este „Nu stiu sa faca acea sarcina. O voi face eu.” Decat sa dam vina pe ei mai bine ne putem intreba ce nu a functionat in procesul de delegare, care pas a fost omis. Urmarirea unui proces de delegare eficient poate duce la rezultate deosebite si la construirea unei relatii de incredere intre manager si persoanele coordonate.
Delegarea fara sprijin este ca un plan bun fara a fi pus in practica. Coaching-ul este procesul prin care sprjinim alte persoane in atingerea obiectivelor.
Programul se adreseaza supervizorilor si coordonatorilor care deleaga sarcini si responsabilitati.
Obiective
La sfarsitul cursului participantii vor:
Avea posibilitatea sa-si evalueze felul in care deleaga
Cunoaste modul de comunicare in timpul delegarii
Invata si practica cei opt pasi ai delegarii
Identifica stilul personal de relationare si impactul pe care-l are in delegare
Putea face coaching eficient
Tematici
Care sunt caracteristicile echipelor de succes si ce fac coordonatorii de succes
Stilul personal de relationare si comunicare
Stilul personal: calitati, excese in situatii favorabile si nefavorabile
Constientizarea, dezvoltarea, adaptarea calitatilor personale
Controlul utilizarii excesive a calitatilor
Ce-i deranjeaza pe ceilalti in comportamentul tau
Cum sa fii mai eficient in delegare
Teoria delegarii
Procesul de delegare
Fedback pozitiv si constructiv
Delegare si coaching
Motivarea oamenilor
Feedback
Comunicare cu echipa
Critica constructiva
Procesul de coaching
Coaching vs training vs consiliere
Durata: 3 zile
Structura
Activitatea | Durata | Metoda | Observatii | |
Ziua I | ||||
Introducere | 10 | Prezentare | Se vor prezenta obiectivele programului. | |
Diferenta care face diferenta in echipele performante | 30 | Prezentare, | Se vor discuta rezultatele studiului Gallup pentru eficacitate manageriala si instrumentul folosit. | |
Stilul personal de relationare si impactul in delegare | 120 | PrezentareDiscutiiStudii de caz | Fiecare participant isi va identifica stilul personal de relationare, preferintele comportamentale si valorile. Se va evidentia impactul in delegarea sarcinilor: calitatii si defecte. | |
Functiile manageriale | 60 | Prezentare,Exercitii | Se vor trece in revista functiile manageriale cu aplicatii in activitatea concreta. PORCCPlanificare, organizare, resurse umane, coordonare, control. | |
Coaching | 30 | Prezentare,Discutii | Se va defini procesul de coaching si se va compara cu alte experiente similare ca: terapia, consilierea, training-ul. | |
Etapele de dezvoltare ale echipei | 30 | Prezentare, discutii | Participantilor le vor fi prezentate etapele de dezvoltare a unei echipe, precum si stilul de coaching care este necesar in fiecare etapa. | |
Cei opt pasi ai delegarii eficiente | 20 | Prezentare | Se vor prezenta cei opt pasi ai delegarii. | |
Delegare | 100 | Role play | Participantii vor exersa in echipe cu un reprezentant procesul de delegare a unei sarcini, unui angajat fara experienta si unuia cu experienta. | |
Ziua II | ||||
Delegare | 120 | Role play | Partiicpantii vor exersa in grupuri de cate 3 delegarea unei sarcini. | |
Feedback | 45 | Prezentare,discutii | Se vor trece in revista modalitatile de a oferii feedback: pozitiv si constructiv, precum si impactul in delegarea sarcinilor. | |
Delegare si coaching | 45 | Video training | Se va viziona un flim cu tema delegarii si a coaching-ului. Se vor evidentia abordarile constructive si ineficiente in delegare. | |
Coaching | 30 | Prezentare,Discutii | Se va defini procesul de coaching si se va compara cu alte experiente similare ca: terapia, consilierea, training-ul. | |
Coaching, procesul de coaching | 150 | Prezentare, discutii, role play | Se va trece in revista procesul de coaching si se va detalia fiecare pas, exersandu-se abilitatile necesare (stabilirea de obiective, ascultare activa, tehnica intrebarilor, intrarea in raport. |