Managementul energiei și transformării personale
Dacă discutăm despre „Dezvoltarea personală”, atunci putem spune că „ nu putem deveni cine vrem, rămânând cine suntem”. De aceea discuţia se duce foarte mult spre domeniul schimbării şi învăţării de noi comportamente, abilităţi şi structurarea de convingeri potenţatoare şi eliminarea convingerilor limitative.
În ziua de azi, schimbarea este o regulă mai degrabă decât o excepţie. Viteza cu care au loc schimbările este fenomenală. Totuşi, adulţii au probleme în implementarea schimbărilor personale şi profesionale. Schimbarea are legătură cu învăţarea, iar la adulţi problema nu este să înveţe ceva nou, ci de multe ori să uite ceea ce ştiu.
Haideţi să răspundem sincer la o întrebare: „Câte schimbări personale am făcut în ultimul an?” Oare nu cumva suntem ca un mecanism care funcţionează de multe ori din inerţie.
Schimbările se pot face pe mai multe niveluri: mediu, comportamente, strategii, convingeri, identitate. Pentru ca o schimbare să fie de succes, atunci este bine ca această să fie congruentă pe cele 5 niveluri de mai sus.
Să ne imaginăm o persoană care de 5 ani este supraponderal şi vrea să slăbească. Chiar dacă va face eforturi de schimbare la nivelurile comportamentelor şi strategiilor, adică cură de slăbire şi exerciţii fizice, până când nu va face o schimbare la nivelul identităţii, schimbarea făcută nu va fi stabilizată. Mai devreme sau mai târziu va reveni la vechile comportamente.
Programul îi va ajuta pe participanţi, furnizându-le instrumente şi tehnci, să navigheze prin apele turbulente ale schimbării personale şi să-şi dezvolte un sistem de convingeri şi strategii care să-i ajute să fie cine vor, să facă ce le place şi să obţină ce îşi doresc.
Metodele folosite sunt: exerciţii de vizualizare, situaţii experienţiale, jocuri de rol, chestionare, exerciţii individuale şi în echipă.
Programul va răspunde la următoarele întrebări fiecărui dintre participanţi:
Ce îmi doresc?
Care sunt ţelurile mele în viaţă?
Ce este important în viaţa mea?
Care sunt ţelurile mele în diferite arii?
Cine sunt?
Care sunt preferinţele mele comportamentale?
Care sunt calităţile mele?
Care sunt punctele de îmbunătăţit?
Cum pot să relaţionez mai bine cu persoanele diferite?
Cum se fac schimbările în viaţă?
Care sunt nivelurile la care se fac schimbări?
Care sunt metodele de a face schimbarea cât mai uşoară?
Cum pot controla rezistenţa la schimbare?
Cum să am o energie mai mare?
Cum pot să intru instantaneu în zona de flux?
Cum îmi pot controla stresul?
Cum pot face să am o energie mai mare?
Care sunt alimentele care îmi dau energie?
Obiective
La sfârşitul programului participanţii vor:
Identifica ceea ce este important în viaţă
Identifica stilul personal de abordare a situaţiilor
Cunoaşte metode de reducere a stresului
Cunoaşte metode şi tehnici de a fi într-o stare resursă
Identifica nivelul la care pot acţiona pentru a face o schimbare
Avea un plan de dezvoltare personală
Tematici
Obiective personale
Stil personal
- Calităţi
- Excese
- Carenţe
Relaţionarea cu alte persoane
Managementul stresului
Construirea de stări resursă (starea de flux)
Procesul schimbării
Nivelurile neurologice şi schimbarea
Aspectele pozitive ale schimbării
Materiale pentru participanţi
Participanţii vor primi următoarele materiale:
cartea „Cine mi-a luat caşcavalul”
Manual LIFO, chestionar LIFO
Manual de buzunar cu ideile principale (un manual cartonat de 4 pagini care poate intra în portofel)
Carneţel pentru obiective personale
Succesul programului este garantat de implicarea participanţilor în timpul, dar mai ales după terminarea programului, când fiecare va avea un set de exerciţii şi un plan de acţiune de pus în practică.
Participanţii vor avea de exersat tehnici şi de realizat proiecte timp de 120 de zile.
– Exerciţiu de aliniere a obiectivelor – 30 de zile
– Exerciţii LIFO de dezvoltare personală – 45 de zile
– Exersarea tehnicilor învăţate – 90 de zile
- Exerciţii de intrarea în starea de flux
- Tehnici de management al stresului
– Regim de alimentaţie echilibrată – 120 de zile
– Exerciţii de respiraţie „Cele 8 bijuterii” – 120 de zile
Structură program
Activitate | Durată | Metodă | Observaţii |
Sesiunea ICE VREAU? | Participanţii îşi vor identifica dorinţele, obiectivele şi ţelurile care sunt cu adevărat importante pentru mintea şi inima lor. | ||
Dezvoltare personală | 20 | Discuţii | Participanţii vor comenta răspunsurile la următaorele întrebări despre dezvoltarea personală:Ce este? De ce este necesară? Cum se face? |
Cea mai mare oportunitate | 30 | Exerciţiu inductiv | Participanţii se vor prezenta şi vor comenta „Care a fost cea mai mare oportunitate pe care au pierdut-o?” |
Fericirea | 10 | De ce este legată fericirea? | |
Nivelurile neurologice | 20 | PrezentareExemple | Se vor trece în revistă nivelurile de comandă de la nivelul creierului.MEDIU – COMPORTAMENT – STRATEGII – CONVINGERI – IDENTITATE – SPIRITUAL |
Roata vieţii | 20 | Exerciţiu | Se va discuta despre aspectele din viaţa unui om care creează siguranţă, libertare şi putere de acţiune. |
Obiective personale | 60 | Exerciţiu | Participanţii vor face un exerciţiu de vizualizare care îi va „scutura” şi va facilita identificarea obicetivelor personale cu adevărat importante. |
Proces de coaching | 60 | Role play, demonstraţie | Participanţii vor trece printr-un proces de rafinare a obiectivelor personale. |
Sesiunea IICINE SUNT? | Participanţii îşi vor identifica stilul de abordare a persoanelor şi a situaţiilor, precum şi valorile şi preferinţele comportamentale. | ||
Stilul personal | 140 | Se va aplica chestionarul LIFO „Stilul personal” pentru identificarea stilului şi preferinţelor comportamentale în situaţii favorabile şi nefavorabile. Participanţii vor avea de făcut exerciţii de dsezvoltare personală. | |
Cine sunt şi ce îmi doresc?Proces de coaching | 60 | Role play, demonstraţie | Participanţii vor trece printr-un proces de coaching cu facilitatorul. |
Sesiunea IIICUM SĂ DUC O VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ? | Se vor discuta tehnici şi metode care să-i facă pe participanţi să ducă o viaţă „sănătoasă”: tehnici de management al stresului, conduită care să le creeze energie şi atitudine pozitivă. | ||
„Jocul intern şi jocul extern” | 20 | Prezentare | Rezultatele se obţin prin ceea ce facem în mod sistematic: comportamente şi strategii. Pentru a face aceste lucruri la nivel optim, avem nevoie ca ceea ce gândim să potenţeze ceea ce facem. |
Cum să intru instantaneu în starea de flux | 40 | Exerciţii | Participanţii vor face două exerciţii care îi vor ajuta să intre în starea de „flux” care ne ajută să funţionăm la potenţial maxim. |
Convingeri potenţatoare | 30 | Discuţii, aplicaţii | Se vor identifica convingerile care fac diferenţa între persoanele care fac ce îţi doresc şi ceilalţi. |
Convingeri limitatoare | Exerciţiu | Participanţii vor identifica convingerile care îi împiedică să facă şi să obţină ceea ce îşi doresc. | |
Mangementul stresului | 40 | Exerciţii | Participanţii vor exersa tehnici de managementul stresului: exerciţii de recadrare, exerciţii de respiraţie, tehnici de viziualizare etc. |
Viaţă plină de energie şi bucurie | 50 | Discuţii, tehnici | Se vor trece în revistă diverse modalităţi prin care putem creşte nivelul energetic şi starea de bine:tehnici de vizualizare, metode de alimentaţie corectă etc. |
Sesiunea IVCUM FAC SCHIMBĂRILE? | Participanţii vor cunoaste medote şi tehnici pentru a face schimbările dorite în viaţa lor. | ||
Atitudinea în faţa schimbării | 10 | Icebreaker | Participanţii vor primi întrebări cu răspunsuri multiple la care vor vota răspunsul. După fiecare întrebare doi sau trei voluntari vor explica alegerile făcute. |
Cine mi-a luat caşcavalul | 20 | Discuţii | Se vor comenta ideile principale din cartea citită de participanţi. |
Aspecte pozitive şi negative în schimbare | 10 | Discuţii în echipe de 5 persoane | Participanţii vor discuta, pe baza experienţei proprii, despre aspectele pozitive şi negative ale schimbării. |
Nivelurile neurologice şi schimbarea | 15 | Prezentare,Demonstraţie | Participanţilor le va fi prezentată piramida nivelurilor neurologice şi impactul pe care îl are în implementarea unei schimbări în viaţa personală şi profesională. |
Exerciţiu de schimbare | 60 | Demonstraţie,Lucru în echipe de câte doi | Participanţii vor trece printr-un proces în care vor analiza o schimbare dorită în viaţa lor. Analiza se va face pe nivelurile neurologice a lui Robert Dilts. MEDIU – COMPORTAMENT – STRATEGII – CONVINGERI – IDENTITATE – SPIRITUAL |
Înapoi şi înainte în viitor | 30 | Lucru în echipe de 2 persoane | Participanţii vor realiza un exerciţiu de vizualizare, care îi va ajuta în realizarea unui obiectiv personal. |
Scrisoare către mine | 10 | Lucru individual | Participanţii îşi vor trimite o scrisoare cu 3 schimbări personale pentru următoarele 6 luni. Scrisoarea va fi trimisă după 6 luni de către trainer, la adresa scrisă pe plic de participant. În momentul în care scrisoarea va ajunge la participant va vedea cât a realizat din ceea ce şi-a propus. |
Evaluare program | 5 |
Inscrierea
Pentru înscrieri până cu 20 de zile înainte de începerea programului se acordă o reducere de 5%.
Companiile care înscriu cel puţin 3 persoane beneficează de o reducere de 5%.
Preţurile includ masa de prânz şi pauzele de cafea, suportul de curs; toate celelalte costuri (transport, cazare, etc.) vor fi suportate de către fiecare participant.
Modalitate de plată: înainte de începerea cursului, pe bază de factură proforma.
Pentru înscriere vă rugam să ne transmiteţi coordonatele dumneavoastră prin e-mail training@1marathon.ro sau să completaţi formularul de înscriere de pe site. Înscrierile se fac cu minim 5 zile înainte de începerea cursului.
Veţi primi prin e-mail confirmarea înscrierii.
Pentru informaţii suplimentare, observaţii şi sugestii vă rugăm să ne contactaţi la tel.: 0744.549326, 0722.549326
e-mail: office@1marathon.ro , www.1marathon.ro .
Locaţia
UZINEXPORT – Bd. Iancu de Hunedoara nr. 8, sector 1 (langa Piata Victoriei)