Eficienta personala in organizatie
Stiti ca 80% dintre proiecte esueaza in a-si atinge obiectivele la termen din cauza partii umane?
Stiti ca peste 70 % dintre motivele pentru care un manager este schimbat din functie tin de relationarea cu ceilalti?
Stiti ca de cele mai multe ori devenim ineficienti in a stabili relatii cu ceilalti deoarece ne folosim in exces anumite calitati?
A fi cel mai bun in ceea ce facem este un deziderat pentru toti. Totusi multi dintre noi nu-si cunosc calitatile si preferintele comportamentale. Mai mult decat atat, nu cunosc preferintele celorlalti si aplica gresit principiul ?Ce tie nu-ti place altuia nu-i face?.
Programul se concentreaza pe identificarea stilului personal al participantilor cu calitati si preferinte comportamentale si pe metodele prin care putem sa ne dezvoltam calitatile pe care nu le avem. De asemenea programul va da posibilitate participantilor sa-si dezvolte abilitatea de adaptare la stilul personal al interlocutorului care poate fi prieten, coleg, ruda, sef.
Cui se adreseaza: manageri, persoane care lucreaza in proiecte, oricarei persoane care doreste sa-si cunoasca stilul personal si sa-si dezvolte abilitatile de relationare.
Obiective
La sfarsitul programului participantii isi vor:
- Identifica stilul personal: calitatile, excesele
- Dezvolta abilitatile de relationare si comunicare cu alte persoane in functie de stilul personal
- Eficientiza relationarea cu clientii interni si externi
Tematici
Stilul personal: calitati, excese in situatii favorabile si nefavorabile
Constientizarea, dezvoltarea, adaptarea calitatilor personale
Controlul utilizarii excesive a calitatilor
Ce-i deranjeaza pe ceilalti in comportamentul tau
Cum sa imbunatatesti relatiile cu colegii, clientii si sefii
Cum sa fii mai eficie
In program se va folosi pentru evaluarea stilului personal metoda LIFO.
Durata 2 zile
Structura program
Activitate | T | Metoda | Observatii |
Ziua I | |||
Activitati de deschidere | 20 | Prezentare | Se vor prezenta obiectivele programului. Participantii se vor prezenta. |
Calitati ? defecte | 10 | Brainstorming | Participantii vor scrie care sunt calitatile si defectele pe care le aprecieaza. Concluzia este ca orice defect este o calitate folosita in exces. |
Prezentarea principiilor metodei de identificare a stilului personal | 30 | Prezentare | Se vor prezenta premisele de la care pleaca metoda de identificare a stilului personal. |
Completare chestionar | 30 | Chestionar | Se va completa chestionarul “Stilul personal”. |
Explicare rezultate | 80 | Prezentare, discutii | Se vor explica orientarile comportamentale cu exemple concrete din organizatii. |
Evolutia comportamentului de la situatii favorabile la situatii nefavorabile | 10 | Lucru individual | Se vor evidentia evolutiile comportamentului de? la situatii normale la situatii nevaforabile. |
Studiu de caz LIFO | 60 | Studiu de caz | Participantii vor fi impartiti in echipe de 3,4 pentru identificarea orientarilor comportamentelor si modului in care au fost folosite: eficient sau ineficient. |
Analiza in profunzime: intentie, comportament, impact | 20 | Prezentare, discutii | Se va detalia analiza stilurilor comportamentale. |
Comentarii pentru fiecare participant | 60 | Prezentare | Fiecare participant va primi feedback de la trainer. |
Situatii concrete | 120 | Studii de caz, role play | Participantii vor primi mici studii pe caz adaptate grupului pe care vor exersa calitatile personale. |
Ziua II | ? | ||
Recapitulare | 20 | ||
Constientizarea calitatilor | 15 | Lucru in echipe de 2, discutii | In echipe de 2 fiecare participant isi va identifica calitatile care-l duc la succes. |
Constientizarea calitatilor | 10 | Discutii | |
Dezvoltarea calitatilor | 15 | Lucru in echipe de 2, discutii | Fiecare participant va identifica, calitatile care-i duc la succes pe altii si pe care ei nu le agreeaza. |
Dezvoltarea calitatilor | 10 | Discutii | |
Extinderea calitatilor | 15 | Lucru in echipe de 2, discutii | Fiecare participant va identifica, calitatile care-i duc la succes pe altii si pe care ei nu le agreeaza. |
Extinderea calitatilor | 10 | Discutii | |
Adaptarea calitatilor | 15 | Lucru in echipe de 2, discutii | Fiecare participant va identifica cum anume poate sa-si adapteze stilul la stilul partenerului. |
Adaptarea calitatilor | 10 | Discutii | |
Controlul exceselor | 15 | Lucru in echipe de 2, discutii | Fiecare participant isi va identifica excesele si felulin care le poate controla |
Controlul exceselor | 10 | Discutii | |
Exersarea calitatilor cel mai putin folosite | 120 | Role play | In grupuri de cate 3 participanti vor exersa adaptarea comportamentului la stilul dominant al interlocutorului. Observatorul va da feedback. |
Cele 4 colturi | 30 | Lucru in echipa | Participantii vor primi si vor da feedback in echipa functie de dominanta stilului comportamental. |
Test recapitulativ | 90 | Participantii vor primi un test grila si un test practic. | |
Plan de actiune | 15 | ||
Evaluare program | 10 | Participantii vor evalua programul. |