Managementul schimbarii
(2 voturi)

Printeaza acest articol Email This Post 7,092 vizualizari

In organizatiile de azi, schimbarea este o regula mai degraba decat o exceptie. Restructurarea, reproiectarea, noile tehnologii, cresterea rapida, achizitiile si diversitatea fortei de munca creeaza presiune si asteptari de la angajatii de la toate nivelurile pentru o abordare proactiva si pozitiva a schimbarilor.

Programul ii va ajuta pe manageri, furnizandu-le instrumente si tehnci, sa navigheze prin apele turbulente si intunecoase ale schimbarii.

Programul are o desfasurare care pleaca de la crearea unei atitudini favorabile schimbarii, la identificarea propriului stil de management al schimbarii pana la generarea si conducerea schimbarilor depasind rezistenta la schimbare, utilizand instrumente folosite in metodologia SIX SIGMA.

Metodele folosite sunt:

  • Studii de caz
  • Prezentari
  • Role play
  • Situatii experientiale
  • Video training
  • Chestionare

Obiective

La sfarsitul programului participantii vor:

  • Cunoaste care sunt rolurile si responsabilitatile in conducerea schimbarii
  • Vor putea dezvolta strategii pentru conducerea schimbarilor
  • Identifica modalitati de a implica echipa in procesul de schimbare
  • Vor cunoaste un proces de a prezenta schimbarile echipei
  • Vor avea instrumentele necesare analizei si implementarii schimbarilor
  • Vor avea o atitudine constructiva in fata schimbarilor

Tematici

  • Procesul schimbarii
  • Planificarea schimbarii
  • Competente in schimbare
  • Schimbarea culturii organizationale
  • Cum sa trecem de rezistenta la schimbare
  • Stilul personal de management al schimbarii
  • Mobilizarea echipei in directia schimbarii
  • Instrumente folosite in proiectarea si implementarea schimbarilor:
  • Cause- effect/Fishbone Diagram- utilizata pentru determinarea cauzelor ce genereaza schimbarea si efectelor acestora
  • Critical To Quality Tree – Identificarea unor masuratori relevante din punct de vedere al clientului
  • Failure Mode and Effect Anlisys- FMEA – matrice de analiza a rsicului
  • Kano Model – utilizata pentru determinarea nevoilor clientului
  • SIPOC- Supplier; Input; Process; Output; Customer; Diagram- utilizata pentru identificarea rapida a unui process existent
  • Criteria Based Matrix- utilizata pentru proiritizare de solutii de schimbare

cheap software downloads oem

Activitate Durata Metoda Observatii
Precurs Participantii vor primi cu 20 zile inainte de curs cartea . Cine mi-a luat cascavalul.
Ziua I
Activitati de deschidere 40 Icebreaker Participantii vor prezenta: cea mai mare schimbare, cea mai grea schimbare, cea mai usoara schimbare etc.
Crearea unei atitudini favorabile schimbarii
Planeta X 10 Exercitiu inductiv O planeta pe care exista alte reguli. Participantii vor executa sarcini care au alte semnificatii pe planeta X.
Cine mi-a luat cascavalul 20 Discutii Se vor comenta ideile principale din cartea citita de participanti.
Schimbare 15 Video training Caseta pune inevidenta reactiile care pot sa apara intr-o echipa in timpul schimbarilor.
Atitudinea in fata schimbarii 10 Icebreaker Participantii vor primi intrebari cu raspunsuri multiple la care vor vota raspunsul. Dupa fiecare intrebare doi sau trei voluntari vor explica alegerile facute.
Ce spun altii despre schimbare 20 Discutii in triade Vor fi alese trei maxime care au legatura cu schimbarea. Participantii vor fi asezati cate trei si vor comenta maximele si relevanta lor pentru schimbare. Dupa fiecare 5 minute un membru al echipei va fi inlocuit cu alta persoana.
Impactul schimbarii 15 Discutii in grup
Aspecte pozitive si negative in schimbare 15 Discutii
Prezentarea schimbarilor echipei
Explorarea dinamicii schimbarii 75 Activitate experientiala Participantii vor participa la construirea unui avion din hartie. In timpul activitatii vor fi supusi catorva schimbari similare celor care apar in activitatea profesionala.
Pauza pranz
Modelul schimbarii 30 Discutii in grup
Planificarea schimbarii 30
Procesul schimbarii 20 Participantii vor discuta situatii pe care le-au intalnit in timpul schimbarilor urmarind procesul standard de schimbare.
Competente necesare in schimbare 20 Brainstorming, discutii Participantii vor trece in revista competentele necesare schimbarii, precum si metodele de dezvoltare a lor.
Cum reactionez in timpul schimbarilor
Stilul personal de management al schimbarii 180 PrezentareDiscutiiChestionar Participantii vor avea posibilitatea de a-si cunoaste propriul stil folosit in managementul schimbarilor. In acest scop se va folosi metoda LIFO.
Teme pentru seara I.Participantii isi vor alege o schimbare pe care o vor face in zilele de curs gen: sa fac sport in fiecare zi, sa nu mai mananc seara, sa nu mai fumez etc.. Pentru a fi siguri ca au facut schimbarea, vor avea un supervizor pe toata perioada desfasurarii cursului.II.Participantii vor avea de citit un studiu de caz cu tematica schimbarea culturii organizationale.III.Participantii vor avea de citit 2-studii ce caz cu implementarea unor schimbari. In studiile de caz se va evidentia – utilizarea unui stil de conducere oportun tipului de schimbare.
Ziua II
Conducerea schimbarilor
Test recapitulativ 45 Testul va avea intrebari din conceptele si procesele invatate in ziua precedenta. Scopul testului este de a se recapitula si structura informatiile.
Studiu de caz 1 40
Studiu de caz 2 40
Schimbarea culturii organizationale 80

Prezentare

Chestionar

Studiu de caz

Participantii vor identifica cultura perceputa, precum si cultura dorita in organizatie. Precum si metodele de schimbare.
Conducerea schimbarilor 20 PrezentareDiscutii Participantii vor trece in revista stilurile de conducere a schimbarilor in functie de tipul schimbarii.
Pauza
Depasirea rezistentei la schimbare
Studiu de caz rezistenta la schimbare 60
Rezistenta la schimbare 60 WorkshopDiscutii Participantii vor fi impartiti in grupuri de cate 3, 4 si vor gasi metode de reducere a rezistentei la schimbare. Un reprezentant al grupului va prezenta participantilor concluziile.
Schimbare si creativitate 40 Prezentare
Tehnici de generarea ideilor 40 Prezentare,lucru in echipe de 4
Arta jongleriei -creativitate-  invatarea – flexibilitate – schimbare 40 PrezentareDiscusiiRole play Participantilor le vor fi prezentate corespondente care exista intre arta jongleriei si viata de business. Jongleria este o parabola pentru viata de afaceri. Jongleria ne ajuta sa deschidem ?barajele? creativitatii. La sfarsitul programului particpantii vor fi capabili sa jongleze cu 3 mingi simultan.
Tema de seara Participantii vor primi un studiu de caz cu implementarea schimbarilor in compania General Electric.
Ziua III
Test recapitulativ 30 Testul va avea intrebari din conceptele si procesele invatate in ziua precedenta. Scopul testului este de a se recapitula si structura informatiile.
Arta jongleriei 15 Role play
Instrumentente utilizate in schimbare. 340 Participantii vor invata sa utilizeze instrumentele de mai jos:Cause- effect/Fishbone Diagram- utilizata pentru determinarea cauzelor ce genereaza schimbarea si efectelor acestoraCritical To Quality Tree – Identicarea unor masuratori relevante din punct de vedere al clientului

Failure Mode and Effect Anlisys- FMEA – matrice de analiza a rsicului

Kano Model – utilizata pentru determinarea nevoilor clientului

SIPOC- Supplier; Input; Process; Output; Customer; Diagram- utilizata pentru identificarea rapida a unui process existent

Criteria Based Matrix- utilizata pentru proiritizare de solutii de schimbare

Pentru fiecare instrument invatat se vor face aplicatii pe situatia concreta a organizatiei.

Arta jongleriei 15 Role play
Proiect 90 Lucru individual Participantii vor incepe planificarea unui proces de schimbare care are impact major in departamentul pe care-l conduc.
Scrisoare catre mine 10 Lucru individual Participantii isi vor trimite o scrisoare cu 3 schimbari personale pentru urmatoarele 6 luni. Scrisoarea va sta la trainer timp de 6 luni, dupa care participantii la curs vor vedea ce s-a realizat in perioada respectiva.
Evaluare curs 10