Managementul sedintelor
Cat timp petreceti in sedinte zilnic?
Aveti impresia ca de multe ori pierdeti timpul?
Ati terminat sedinte cu sentimentul ca nu v-ati atins scopul?
Traim intr-o lume a sedintelor unde oamenii se intalnesc pentru a rezolva probleme, a lua decizii, a obtine informatii, a planifica evenimente. Motivele pentru care se tin sedintele sunt la fel de numeroase ca si minutele petrecute zilnic in sedinte. Cercetarile arata ca oamenii petrec mai mult de 1 an din viata in sedinte.
Majoritatea oamenilor au devenit alergici la sedinte. De ce? Deoarece sedintele intrerup activitatile curente, dureaza prea mult, nu au agende clare, nu sunt conduse eficient.
In acest program participantii vor invata sa palnifice, organizeze si sa conduca sedinte productive prin pregatirea unei sedinte, contruirea agendei, incurajarea participarii, controlul comportamentelor neproductive si dezvoltarea unui plan de actiune.
Obiective
La sfarsitul programului participantii vor:
Invata cum sa conduca o intalnire pentru a stimula participarea si a obtine rezultatele dorite.
Dezvolta un plan de actiune pentru a face sedintele eficiente
Tematici
Planificarea sedintei
- Cum decid daca o intalnire este necesara
- Cum structurez agenda unei intalniri pentru a acoperii cele mai importante teme
?????? Deschiderea sedintei
- Cum creez o atmosfera care sa-i faca pe partticpanti confortabili
Facilitarea sedintei
- Cum informez oamenii folosind eficient comunicarea verbala si nonverbala
- Cum ii tin pe participanti concentrati pe agenda, fara a face devieri de la subiect
- Cum folosesc
- Cum ofer posibilitatea tuturor sa participe la intalnire
- Cum scot de la participanti cele mai bune idei
- Cum identific si proiritizez cele mai bune solutii
- Cum gestionez situatiile dificile
Incheierea sedintei
- Cum construiesc consens si trec la un plan de actiune
- Urmarirea actiunilor
Roluri intr-o intalnire
– Pozitiv
– Critic
– Creativ
– Rational
– Informativ
– Intuitiv
– Folosirea rolurilor functie de obiectivul dorit
Durtata: 2 zile
Structura program
Activitate | Durata | Metoda | Observatii |
Introducere | 20 | Prezentare | Se vor prezenta obiectivele programului. |
Experienta personala in sedinte | 30 | Icebreaker | In grupuri de cate 4 participantii vor discuta raspunzand la intrebarile: Ce timp de sedinte conduci? Ce este eficient la sedintele tale? Ce anume este ineficient in sedintele tale? Care sunt cauzele ineficientei? Care este lucrul pe care vrei sa-l obti urmare a acestui curs. |
Beneficiile si costurile sedintelor | 10 | Brainstorming | In aceleasi echipe participantii vor identifica beneficiile si costurile sedintelor. Rezultatele se vor ierarhiza si se vor prezenta doar primele 3. |
Evaluare | 10 | Invatare directionata | Participantii vor revedea felul in care au lucrat in echipa analizand procesul si continutul. |
Cei 5 factori de succes ai unei sedinte | 15 | Prezentare,discutii | Grupul va discuta pe marginea celor 5 factori de succes ai unei sedinte. |
Planificarea sedintelor | 80 | Discutii, prezentare, exercitiu individual | Se vor trece in revista cei noua pasi de planificare a sedintelor. |
Cum incepi o sedinta | 55 | Demonstratie, role play, exercitiu individual | Se vor exersa modalitati de incepere a unei sedinte pe diverse teme. |
Inchiderea sedintei | 35 | Demonstratie, exercitiu individual | Se vor trece in revista cei 5 pasi incheiere ai unei sedinte. |
Cum se face minuta unei sedinte | 90 | Role play | Participantii vor exersa realizarea minuta unei sedinte. |
Ziua 2 | |||
Test recapitulativ | 30 | Test | Participantii vor fi evaluati pe baza unui test decunostinte. |
Roluri in cadrul sedintelor | 40 | Prezentare, discutii | Se vor trece in revista 6 roluri si stiluri de gandire pe care le putem juca in cadrul sedintelor. |
Facilitarea? unor sesiuni de? sedinte | 120 | Prezentare, discutii | Participantii vor trece in revista metode si tehnici de facilitare a unei intalniri. Se vor exersa si roluri pe care le putem avea in inalniri astfel incat acestea sa duca la eficienta. |
Organizarea de sedinte | 140 | Studii de caz, role play, feedback | Participantii vor fi impartiti in 2 grupe care vor avea studii de caz diferite. Fiecare echipa va realiza agenda intalnirii si va facilita intalnirea, folosind ceallalta echipa pe post de participanti la sedinta. |
Test final | 30 | Test | Participantii vor fi evaluati pe baza unui test decunostinte. |
Evaluare program | 10 | Chestionar | Se va evalua programul de catre participanti. |