Managementul timpului
Simtiti ca nu va ajunge timpul?
Cat timp petreceti cu cei dragi?
Care sunt lucrurile cele mai importante pentru voi?
Cate ore doriti sa aveti la dispozitie in fiecare zi?
Sunteti multumiti de ce faceti in fiecare zi?
Credeti ca va folositi eficient timpul?
Timpul pe care-l primim fiecare dintre noi este unul din lucrurile care ne sunt date tuturor in mod egal. Totusi fiecare dintre noi foloseste timpul in propriul stil, iar cei mai multi dintre noi se plang ca nu au control asupra vietii. Este esential sa ne putem stabili foarte clar ce este important in viata noastra si cum anume ne putem integra obiectivele personale si profesionale. Fara o dorinta puternica de a ne trai viata dupa anumite valori si principii, discutia despre timp este inutila.
Managementul timpului este procesul prin care ne intrebam sistematic ce este important si ne stabilim prioritatile la fiecare alegere.
Programul se adreseaza oricarei persoane care-si doreste rezultate mai bune la locul de munca si in viata personala.
Precurs
Participantii vor completa un jurnal de monitorizare a timpului timp de 7 zile.
Obiective
La sfarsitul programului participantii vor:
Putea cunoaste care le este propriul stil in managementul timpului
Cunoaste care le sunt ”mancatorii de timp” personali
Putea sa-si identifice cele mai importante obiective
Cunoaste care sunt motivele pentru care amana
Invata sa-si planifice eficient timpul
Tematici
Profesie/viata personala: gasirea echilibrului si prioritatilor din viata personala si profesionala
Stabilirea si atingerea obiectivelor: identificarea obiectivelor personale; identificarea obiectivelor profesionale care sprijina obiectivele si valorile organizatiei; stabilirea prioritatílor in viata personala si profesionala
Concepte de baza in managementul timpului: provocarile timpului; identificarea stilului personal de management al timpului; identificarea propriilor mancatori de timp; productivitatea
Managementul zilei: planificarea zilei pentru maximizarea productivitatii; dezvoltarea de metode si tehnici pentru a face fata intreruperilor (telefoane etc.) intalnirilor neplanificate, hartiilor, crizelor si sarcinilor multiple
Plan de actiune si dezvoltare: identificarea tehnicilor care pot fi puse in practica imediat; dezvoltarea unui plan de actiune personal; realizarea unui management eficient al timpului; contract personal
Structura program
Activitate | Timp | Metoda | Descriere |
Ziua I | |||
Introducere | 5 | Prezentare | Trainer-ul va prezenta obiectivele programului. |
Prioritati – prezentare participanti | 20 | Icebreaker | Participantii se vor prezenta, raspunzand la intrebari care au legatura cu stabilirea prioritatilor. |
Prioritati | 5 | Exercitiu inductiv | |
Roata vietii | 10 | Prezentare | Participantii vor evalua ariile care tin de viata: cariera, familie, socio-cultural etc.. |
Natura productivitatii | 20 | Prezentare, discutii in grup | Participantii vor discuta despre sursele care duc la cresterea productivitatii: atitudinea fata de stabilirea obiectivelor si planificare, identificarea activitatilor care conteaza. |
Obiective personale si profesionale | 60 | Discutie de grup, exercitiu individual | Participantii vor identifica principalele obiective din viata personala si profesionala. |
Analiza jurnalului de monitorizare | 30 | Discutii, feedback | Se vor discuta concluziile pe care le-au tras participantii urmare a completarii jurnalului de monitorizare. Se vor clasifica activitatile functie de importanta si urgenta lor si se va vedea in ce cadran petrec cel mai mult timp participantii. Participantii vor discuta felul in care scorurile LIFO demonstreaza anumite comportamente pe care le au. |
Timpul | 3 | Exercitiu inductiv | Particpantii vor fi pusi in situatia de a vedea cat reprezinta un minut pentru fiecare din ei. |
Executarea unei sarcini in timp limitat. | 45 | Participantii vor avea de indeplinit o sarcina intr-un timp limitat. Trainerul va crea situatii nefavorabile care-i vor face pe participanti sa lucreze sub stres. | |
Stilul de personal de management al timpului | 80 | Prezentare, chestionar, discutii | Participantii vor identifica propriul stil de management al timpului. |
Stilul personal de management al timpului – detaliere | 80 | Feedback, discutii de grup | Participantii vor identifica calitatile personale, consumatorii de timp si vor gasi solutii pentru un bun management al timpului. |
Exercitiu de dezvoltare personala | 30 | Exerctiu individual si in diade | Participantii vor identifica acele calitati care le sunt eficiente in activitate. |
Planificarea unui proiect | 60 | Exercitiu individual si in echipa | Participantii vor avea de ales o modalitate de a planifica un proiect luand decizii la nivel individual si in echipa |
Tema de seara | 10 | Participantii isi vor planifica activitatile pentru timpul ramas din acea zi la minut. Vor monitoriza cat a durat fiecare activitate. | |
Ziua II | |||
Comentarii Tema | 5 | Se va analiza modul in care fiecare participant a realizat ceea ce a planificat cu o seara inainte. | |
Test recapitulativ | 40 | ||
Analiza in profunzime a stilului | 15 | Prezentare, discutii | Se vor analiza in profunzime stilurile de management al timpului ale participantilor. |
Idei practice pentru managementul timpului | 20 | Prezentare si discutii de grup | Participantilor le vor fi prezentate idei simple cu impact mare in cresterea productivitatii. |
Folosirea agendei | 20 | Se vor prezenta modalitati practice de a folosi agenda in forma electronica si de hartie cu avantajele si dezavantajele fiecarei modalitati. | |
Situatie reala | 100 | Situatie experientiala,Discutii, feedback | Participantii vor fi pusi in fata rezolvarii unor sarcinii concrete intr-un timp limitat. Dupa ce vor realiza acest lucru individual, o vor face si in grupuri de cate doi. |
De ce amanam | 15 | Discutii | Participantii vor identifica motivele pentru care amana. |
Distrugerea obiceiurilor care ne duc la amanari | 3 | Activitate experientiala | Participantii vor exersa o tehnica care va distruge obiceiurile proaste. |
Exercitiu de dezvoltare personala | 30 | Exerctiu individual si in diade | Participantii isi vor dezvolta si extinde calitatile care le sunt eficiente in activitate. |
Cum spunem NU | 60 | Demonstratie, role play | Participantii vor exersa procesul de a refuza politicos. |
Exercitiu de dezvoltare personala | 30 | Exerctiu individual si in diade | Participantii isi vor analiza felul in care isi pot dezvolta si extinde calitatile care le aduc eficienta in activitate. |
Patru colturi | 30 | Feedback in grupuri mici | Grupul va fi impartit in 4 (in functie de stilul de management al timpului). Fiecare grup va da si va primi feedback functie de calitatile si excesele pe care le au. |
Exercitiu de dezvoltare personala | 30 | Exerctiu individual si in diade | Participantii vor planifica modul in care-si vor adapta calitatile functie de o persoana cheie din viata profesionala sau personala. |
Contract personal | 20 | Exercitiu in echipe de 2 | In echipe de doi, partcipantii vor discuta despre 3 prioritati pentru imbunatatirea felului in care isi gestioneaza timpul. |
Evaluarea programului | 10 | Chestionar | Participantii vor evalua programul. |