Marketing
Vanzarile brandului tau cresc iar tu nu iti poti explica de ce?
Cum apreciezi daca planurile tale de marketing sunt perfecte…sau total gresite?
Ai o reclama superba si unanim apreciata dar consumatorii aleg produsele concurentei?
Echipa de vanzari ti-a inselat asteptarile in implementarea ultimei tale campanii de marketing?
Dublarea vanzarilor a fost urmata de faliment?
Exista vreo legatura intre bunul de tipar si consumator?
Sloganul de pe panoul tau publicitar nu poate fi citit de la o distanta mai mare de 2 metri?
Ce inseamna excelenta operationala?
Unele dintre intrebarile de mai sus au un caracter ipotetic dar pot reprezenta si situatii reale. Activam intr-un mediu concurential puternic, ce incepe sa se maturizeze. De multe ori companiile ofera produse sau servicii similare. Date fiind limitele bugetului de marketing, pentru a avea succes in acest mediu se impune o profunda intelegere a proceselor, ce stau la baza dezvoltarii eficiente a unui brand de succes precum si a mecanismelor ce determina consumatorul sa aleaga un anume produs sau serviciu.
Diferenta dintre un brand de succes si un brand se reflecta, in final, in castiguri si pierderi.
Programul este interactiv si practic si necesita o participare si implicare maxima din partea cursantilor.
Programul se adreseaza in special responsabilior de brand (Brand Manager, Product Manager), coordonatorilor/asistentilor de marketing dar si oricarei persoane care doreste sa aprofundeze managementul marketing-ului in scopul dezvoltarii profitabile a afacerii.
Crearea unui brand de succes necesita in primul rand entuziasm, pasiune si dedicatie.
Metodele folosite sunt: studii de caz, prezentari, situatii experientiale, discutii, chestionare.
Obiective
La sfarsitul cursului participantii:
Vor constientiza elementele mixului de marketing din cadrul companiei in care activeaza, in scopul folosirii lor intr-un mod creativ, ce va aduce valoare companiei
Vor putea dezvolta planuri de marketing coerente, realiste si eficiente, ce vor aduce valoare companiei
Vor identifica parghiile necesare in atingerea unui nivel superior si eficient de management al produsului.
Vor stapani cheia excelentei operationale
Durata: 2 zile
Structura programului
Activitate | Durata | Metoda | Observatii |
Precurs: identificarea nevoilor de instruire | 30 | Chestionar | Participantii vor completa un chestionar si vor identifica o intrebare/problema din activitatea lor |
Ziua I | |||
Activitati de deschidere | 30 | Icebreaker | Prezentarea participantilor: nume, hobby, experienta in marketing, activitatile de marketing desfasurate in mod curent. Fiecare participant va adresa o intrebare/problema legata de activitatea sa curenta |
Prezentare obiective, program | 10 | Prezentare | Prezentarea obiectivelor si programului cursului. |
Ce inseamna marketing? | 40 | Prezentare, discutii | Sesiunea este dedicata definirii procesului de marketing si aprofundarii rolului si importantei acestuia in cadrul unei afaceri |
Rolul managerului de produs | 30 | Prezentare, discutii | Participantii vor intelege importanta si responsabilitatile lor lor in cadrul companiei |
Scopul si elementele esentiale ale activitatii de marketing | 90 | Prezentare, studii de caz, workshop | PozitionareIdentificarea elementelor mixului de marketingUSP
Consumatorul |
Dezvoltarea strategiei si a planurilor de marketing | 220 | Prezentare, studiu de caz, workshop | Intelegerea proceselor si a elementelor ce stau la baza dezvoltarii strategiei de marketing “Scheletul unui plan de marketing eficient” |
Ziua II | |||
Comunicarea si crearea de valoare | 200 | Prezentare,studii de caz, workshop | Elaborarea unei campanii de promovare;Alegerea canalelor de comunicare;Masurarea eficientei investitiei in comunicare;
Brand equity |
Aspecte financiare | 50 | Prezentare,workshop | Responsabilitatile financiare ale managerului de produsProfituri si pierderi |
Excelenta operationala | 60 | Prezentare | Implementarea activitatlor de marketing Relatii cu tertiiCei 4 a |
Raspunsuri la intrebari | 100 | Workshop | Trainerul si grupul vor dezbate si vor gasi solutii pentru fiecare problema adresata in deschiderea cursului. |
Evaluare curs | 15 | Participantii vor evalua cursul. |