Tehnici de vanzare 4. Convingeri potentatoare II
Daniel Lixandru
Mintea este atotputernica, poate schimba Raiul in Iad si Iadul in Rai – John Molton
Convingerea numarul 4. Nu este nevoie sa intelegeti totul pentru a putea folosi totul.
Ati avut colegi care au luat 10 pe linie, dar nu si-au valorificat la maxim potentialul. Ati avut colegi, cunostinte care la scoala nu au luat 10 pe linie, dar in viata au realizat foarte multe? Uitati-va la aceste persoane si veti vedea ca sunt oameni de actiune, care nu stau sa inteleaga totul pentru a actiona. Nu avem cand si cum sa intelegem toate variabilele. Timpul este o resursa epuizabila, nimeni nu poate recrea timpul pentru noi. Oamenii de succes extrag esenta din ceea ce le trebuie, restul nu-i mai intereseaza.
Generalul Colin Powell spunea ca pentru a lua o decizie ai nevoie intre 30 – 70 % din informatiile necesare. Daca ai mai putin de 30% atunci ai sanse mari sa iei o decizie gresita, daca ai mai mult de 70 %, atunci sansele sunt mari sa fie prea tarziu sa o mai iei.
Cate vanzari si oportunitati am ratat datorita dorintei de a intelege pe deplin clientul. Mai bine actionez rapid si am posibilitatea de a schimba cursul evenimentelor, dacat sa dedic timp exagerat intelegerii tuturor variabilelor.
Convingerea numarul 5. Oamenii constituie marea noastra resursa.
Oamenii de succes, indiferent de domeniu au un respect deosebit pentru ceilalti oameni si sunt constienti ca oamenii sunt determinanti pentru rezultatele lor. Cum ar fi un vanzator caruia nu-i plac oamenii? Cum ar mai interactiona? Cum ar fi perceput? Daca nu ne plac oamenii, avem sanse mici sa reusim in activitatea de vanzari.
Convingerea numarul 6. A muncii inseamna sate recreezi.
Oamenii de succes privesc activitatea curenta ca pe o joaca, ca ceva care le aduce energie. In limba romana cuvantul munca are o conotatie apasatoare. Repetati de cateva ori acest cuvant si veti vedea ca parca ceva ne apasa pe umeri. Uitati-va la copii. Pentru ei activitatea zilnica este o placere, cu cat se joaca mai mult cu atat au mai multa energie. Haideti sa reinvatam de la copii placerea de a face lucruri, placerea de a vedea ceea ce facem ca o joaca.
Sa nu confundam munca privita ca o relaxare cu dependenta de munca (workaholics), care devine o obsesie nesanatoasa si care, pe termen lung, va deveni contraproductiva vietii.
Un vanzator caruia ii place ceea ce face si care priveste ceea ce face ca o activitate de recreere, va face lucrurile de placere, va atrage atentia clientilor care vor lua dezii de cumparare foarte usor.
Convingerea numarul 7. Nu poti avea reusite de durata fara angajament.
Sa urmaresti neobosit un singur tel, acesta este secretul succesului.
Angajamentul este o componenta importanta a reusitei in orice domeniu, marele succes nu se poate realiza fara un mare angajament. Oamenii de succes din orice domeniu nu sunt nici cei mai sclipitori, nici cei mai puternici, nici cei mai talentati. Totusi toti au o mare putere de angajare in activitate.
Uitati-va la vanzatorii de succes pe care i-ati cunoscut. Sunt ei foarte deosebiti de media oamenilor? Da. Prin puterea de angajare si dedicatia pentru activitatea respectiva. Nu uitati ca, pentru fi un vanzator de succes, antrenamentul se face in stil de maraton, nu in stil sprint de 100 de metrii. Aflati mai multe despre maratonul vanzarilor pe site-ul nostru.
Exercitiu
- Analizeaza convingerile de mai sus. In ce masura crezi in ele?
- Cum se manifesta ele in ceea ce faci?