Train the trainer (Formator)
Programul este construit ca un ghid de cunoşţinţe şi competenţe cheie pentru persoanele care sunt implicate în instruirea adulţilor.
Foarte multe persoane devin traineri deoarece sunt experţi într-un anumit domeniu. Totuşi, cei mai buni traineri sunt cei care ştiu că abilitatea de a instrui nu se datorează doar expertizei într-un anumit domeniu, ci şi abilităţii de a crea un mediu de învăţare stimulant şi adaptat participanţilor.
Programul se adresează persoanelor care au responsabilităţi de instruire: traineri, manageri, supervizori.
Beneficiile programul
Participanţii vor pleca cu o „trusă de scule” (instrumente, metode, tehnici, tips & tricks) aplicabile imediat pentru a:
- Identifica precis şi sigur nevoile de training
- Dezvolta uşor programe de training adaptate audienţei
- Facilita programe de training dinamice şi practice folosind cele mai noi tehnici de învăţare accelerată
- Evalua rapid rezultatele programelor de training.
Program integrat de training şi coaching: 5 zile de training, 3 sesiuni de coaching
- Program practic cu proiecte pre-curs şi post-curs
- Program facilitat de traineri cu experienţă de training de peste 10 ani. Trainerii au lucrat în companii multinaţionale lideri de piaţă.
- Program dezvoltat special pentru traineri din organizaţii comerciale
- Program la care au participat sute de traineri şi manageri din companii de succes
- Program certificat CNFPA (Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor)
Referinţe de la participanţi
„A fost la nivelul asteptarilor mele, un curs plin de interactiune si creativitate din care am avut multe de invatat. Un curs care poate stimula inteligenta participantilor si care te face sa vrei mai mult de la tine ca si cursant, un curs care motiveaza asistenta. Alexandra Gari – Trainer Romcar”
„Cursul este binevenit atat pentru persoane care incep activitatea de training cat si pentru persoane cu experienta in acest domeniu.
In primul caz ofera o baza de plecare, un punct de referinta, de unde fiecare poate sa se dezvolte. In al doilea caz, structureaza activitatea deja derulata.
In rest un curs interesant, atat ca si continut, cat si ca mod de desfasurare: lucru in echipa, schimb de idei si experienta, atmosfera relaxata, dar si productiva. Mihai Filip – Trainer Porshe”
” Acest curs de formare al unui trainer este un curs complet care ofera pe langa baza teoretica fara de care nu ai ce cauta in piata ca trainer, si principii si convingeri pe care un trainer care vrea sa ajunga la un nivel ridicat de performanta ar merita sa le aiba. Cursul este un amestec de lucruri de baza si “subtilitati” care am vazut ca pot entuziasma un trainer nou si mi-a aratat dupa 6 ani de experienta in domeniul training-ului ca mai am de invatat.
Rareş Medrega – Senior Trainer Allianz-Tiriac ”
Trainer DANIEL LIXANDRU
Dan este un trainer cu 15 ani experienţă în traininig şi coaching. A facilitat programe similare în domenii ca: asigurări, bănci, automobile, servicii de sănătate, industria farmaceutică, bunuri de larg consum, IT&C, producţie.
Programele pe care le dezvoltă, susţine şi coordonează Dan sunt: practice, interactive, inovative şi conectate total la realitatea curentă.
Cariera în training şi-a început-o în cadrul grupului ING unde lucrat timp de 7 ani ca trainer, coordonator training, manager training. În ING a condus o echipă de 20 de traineri şi traineri coordonatori care furnizau programe pentru departamentele de asigurări de viaţă, retail banking şi personalului din sediul central. Din 2005 lucrează în proiecte diverse cu companii naționale și multinaționale.
Dan a instruit în ultima perioadă traineri din următoarele companii: ING, AVIVA, BCR ASIGURĂRI, RAIFFESEN BANK, OMNIASIG, SIVECO, PORSHE, ASIBAN, ROMCAR, DHL, CURIERO, UNICREDIT, SIGNAL IDUNA, ALLIANZ TIRIAC, UNICREDIT TIRIAC, URSUS, IPSO.
Dan este licenţiat în inginerie şi sociologie organizaţională şi are studii postuniversitare în relaţii internaţionale şi integrare europeană. Este certificat LIFO, Human Synergistics şi NLP.
În 2011 a înființat asociația Corporeanima cu care dezvoltă proiecte educative dedicate copiilor, elevilor și tinerilor. Vezi mai multe pe www.corporeanima.ro .
Descriere program
Scopul programului este de a dezvolta abilităţile necesare pentru a realiza şi susţine sesiuni de instruire interactive şi stimulante, care ţin interesul participanţilor ridicat.
Precurs
Participanţii vor avea de pregătit pentru curs următoarele: a) o sesiune de instruire de 15 minute, pe o temă orice temă; b) o prezentare personală care să nu dureze mai mult de 5 minute şi să fie pe înţelesul unui copil de 4 ani.
Obiective
La sfârşitul cursului participanţii vor :
- Cunoaşte procese şi metode de identificare a nevoilor de instruire
- Putea susţine o sesiune de instruire eficientă : clară, de efect, adaptată participanţilor care-şi va atinge obiectivele propuse
- Putea organiza sesiuni de instruire bazate pe nevoile specifice ale organizaţiei utilizând metode de instruire adecvate
- Cunoaşte metodele de evaluare a impactului instruirii
- Putea evalua şi revizui programele pentru creşterea continuă a calităţii programelor
- Avea cunoştinţele necesare promovării programelor de formare
Tematici
Identificarea nevoilor de instruire
- Procesul de identificare a nevoilor de instruire
- Metode de identificare a nevoilor
- Exemple de metode folosite în organizaţii
Cum învaţă adulţii
- Principiile învăţării la adulţi
- Obstacole în învăţare
- Stiluri de învăţare
- Tehnici de învăţare accelerată
Dezvoltarea programelor de instruire
- Identificarea scopurilor de instruire ale cursului
- Stabilirea obiectivelor specifice
- Proiectarea activităţilor de instruire
- Gruparea activităţilor de instruire în secvenţe
- Planificarea detaliată a activităţilor
Pregătirea instruirii
- Pregătirea logistică
- Pregătirea fizică
- Pregătirea psihică
Procesul de instruire – metoda START
- Stimularea interesului
- Transferul ideilor şi conceptelor
- Aplicarea cunoştinţelor dobândite
- Recapitulare şi evaluare
- Transferul în practică şi implementare
Metode de instruire
- Prezentare
- Role play
- Studiu de caz
- Simulări
- Jocuri
- Videotraining
- Instrumente cu licenţă
- Alte metode: icebreaker, energizer, exerciţii inductive
Tehnici de instruire:
- Abilităţi de comunicare: comunicare verbală, paraverbală, limbajul trupului etc..
- Tehnici de implicarea auditorului
- Folosirea mijloacelor de prezentare
- Tehnici de control a situaţiilor dificile (persoane, grupuri)
- Tehnici de feedback structurat
Evaluarea impactului instruirii
- Reacţie
- Învăţare
- Comportament
- Rezultate
- Beneficiul investiţiei
Organizarea programelor de instruire
Marketing-ul instruirii
Revizuirea programelor de instruire
Folosirea de metode şi tehnici avansate de instruire
Durată: 5 zile
Structură program
Activitate | Durată | Metodă | Descriere / Beneficii |
Ziua I | |||
Introducere | 10 | Prezentare | Trainer-ul va prezenta obiectivele programului. |
Cel mai bun training la care au participat | 20 | Icebreaker | Participanţii vor spune care au fost caracteristicile celui mai bun training la care au asistat. Se vor comenta motivele pentru care a fost perceput ca un training de succes. Beneficii: Identificarea caracteristicilor programelor de training de succes. |
Prezentarea personală | 50 | Role play | Participanţii vor susţine prezentările personale. Vor primi feedback pe formulare specifice de la toţi participanţii Beneficii: Cunoaşterea participanţilor la curs.Identificarea tehnicilor de bază în susţinerea unor prezentări.Identificarea potenţialelor greşeli în prezentări. |
Definiţie training, funcţiile training-ului, comparaţie cu coaching, educaţia tradiţională. | 30 | Exerciţiu inductiv, prezentare, discuţii | Trainer-ul va demonstra diferenţa dintre educaţia de la şcoală şi training cu o sesiune „Ordinea planetelor de la soare”. Se va defini trainingul, stiluri de training funcţie de experienţa participanţilor, precum şi alte metode de dezvoltare. Beneficii: Cunoaşterea locului pe care-l ocupă training-ul în comparaţie cu alte acţiuni de dezvoltare. |
Feedback | 40 | Prezentare, discuţii | Se vor preciza modalităţile de furnizare a feedback-ului pozitiv, constructiv, precum şi utilizarea formularelor de feedback în instruire. Beneficii: Cunoaşterea modului în care se poate folosi feedback-ul în mod eficient în sesiunile de training. |
Sesiuni de instruire I | 90 | Role play | Participanţii vor susţine sesiunile pregătite. Fiecare participant va primi feedback de la traineri şi de la colegi. Beneficii: Dezvoltarea abilităţilor de facilitare a unor sesiuni de training. Participanţii vor primi feedback de la trainer şi colegii de curs. |
Prânz | |||
Evaluarea instruirii | 60 | Studiu de caz, prezentare, discuţii | Se vor trece în revistă cele 4 puncte de evaluare a instruirii după Kirckpatrick şi se vor prezenta exemple concrete din organizaţii de succes. |
Sesiuni de instruire I | 90 | Role play | Participanţii vor susţine sesiunile pregătite. Fiecare participant va primi feedback de la traineri şi de la colegi. Beneficii: Dezvoltarea abilităţilor de facilitare a unor sesiuni de training. Participanţii vor primi feedback de la trainer şi colegii de curs. |
Cum învaţă adulţii | 30 | Prezentare, discuţii | Se vor prezenta pricipiile învăţării la adulţi şi relevanţa lor pentru training. Beneficii: Înţelegerea caracteristicilor învăţării la adulţi.Identificarea situaţiilor contraproductive |
Ziua II | |||
Test recapitulativ | 30 | Beneficii: Fixarea cunoştinţelor din ziua I | |
Stilul de învăţare | 40 | Discuţii | Se vor analiza rezultatele chestionarelor Stilul de învăţare. Beneficii: Înţelegerea diveselor stiluri de învăţare. |
Sesiuni de instruire I | 90 | Role play | Participanţii vor susţine sesiunile pregătite. Fiecare participant va primi feedback de la traineri şi de la colegi. Beneficii: Dezvoltarea abilităţilor de conducere a unor sesiuni de training. Participanţii vor primi feedback de la trainer şi colegii de curs. |
Suţinerea unei sesiuni: comunicarea verbală şi paraverbală | 90 | Prezentare,role play,discuţii | Se vor prezenta şi exersa tehnici de comunicare verbală şi paraverbală: tehnica PEP (punctează – explică – punctează), tehnici de comunicare paraverbală. Beneficii: Înţelegerea şi exersarea diverselor tehnici utilizate în comunicarea verbală şi paraverbală.Fiecare participant va exersa cel puţin o tehnică unde crede că are cele mai mari carenţe. |
Prânz | |||
Sesiuni de instruire I | 90 | Role play | Participanţii vor susţine sesiunile pregătite. Fiecare participant va primi feedback de la traineri şi de la colegi. Beneficii: Dezvoltarea abilităţilor de conducere a unor sesiuni de training. Participanţii vor primi feedback de la trainer şi colegii de curs. |
Suţinerea unei sesiuni: folosirea mijloacelor de prezentare | 90 | Prezentare,role play,discuţii | Se vor prezenta şi exersa tehnici de folosirea mijloacelor de prezentare. |
Metoda START | 60 | Prezentare,exemple, lucru în echipe | Se va prezenta metoda de instruire START cu exemple concrete pentru sesiune de training de natură tehnică sau de dezvoltare de abilităţi. Beneficii: Cunoaşterea unui proces complet şi eficient în abordarea sesiunilor de instruire. |
Temă de seara Metoda START | 90 | Lucru în echipe | In grupe de câte 4, participanţii vor avea de dezvoltat o sesiune de instruire pe una din temele de interes. Sesiunea va dura 30 de minute. Beneficii: Dezvoltarea abilităţilor de dezvoltare a sesiunilor de training urmărind procesului START. |
Ziua III | |||
Recapitulare interactivă | 30 | ||
Metode de instruire ROLE PLAY | 90 | Prezentare, role play, discuţii | Participanţii vor cunoaşte metoda printr-o experienţă concretă, după care se vor analiza avantajele şi dezavantajele metodei şi ariile de aplicare. Beneficii: Cunoaşterea beneficiilor metodeiIdentificarea diverselor variante ale metodeiModele clare utilizate în programe de interes pentru participaţiExersarea metodeiSfaturi practice pentru aplicarea cu succes a metodei. |
Sesiuni de instruire II | 60 | Role play, feedback | Participanţii vor susţine sesiunile pregătite. Fiecare grupă va primi feedback de la ceilalţi participanţi. Beneficii: Dezvoltarea abilităţilor de conducere a unor sesiuni de training. Participanţii vor primi feedback de la trainer şi colegii de curs. |
Prânz | |||
Sesiuni de instruire II | 90 | Role play, feedback | Participanţii vor susţine sesiunile pregătite. Fiecare grupă va primi feedback de la ceilalţi participanţi. Beneficii: Dezvoltarea abilităţilor de conducere a unor sesiuni de training. Participanţii vor primi feedback de la trainer şi colegii de curs. |
Metode de instruire ICE BREAKER, ENERGIZER, EXERCIŢII INDUCTIVE | 90 | Prezentare, role play, discuţii, studiu de caz | Participanţii vor cunoaşte metoda printr-o experienţă concretă, după care se vor analiza avantajele şi dezavantajele metodei şi ariile de aplicare. Beneficii: Cunoaşterea beneficiilor metodeiIdentificarea diverselor variante ale metodeiModele clare utilizate în programe de interes pentru participaţiExersarea metodeiSfaturi practice pentru aplicarea cu succes a metodei. |
Sesiuni de instruire II | 60 | Role play, feedback | Participanţii vor susţine sesiunile pregătite. Fiecare grupă va primi feedback de la ceilalţi participanţi. Beneficii: Dezvoltarea abilităţilor de conducere a unor sesiuni de training. Participanţii vor primi feedback de la trainer şi colegii de curs. |
Ziua IV | |||
Test recapitulativ | 30 | ||
Identificarea nevoilor de instruire | 90 | Prezentare,Studiu de caz, lucru în echipe | Participanţii vor cunoaşte metodele de identificare a nevoilor de instruire cu avantaje şi dezavantaje. Participanţii vor primi un studiu de caz pentru a identifica nevoile de instruire. |
Suţinerea unei sesiuni: comunicarea nonverbală | 60 | Prezentare,role play,discuţii | Se vor prezenta şi exersa tehnici de comunicare nonverbală. Beneficii: Înţelegerea şi exersarea diverselor tehnici utilizate în comunicarea nonverbală.Fiecare participant va exersa cel puţin o tehnică unde crede că are cele mai mari carenţe. |
Metode de instruire JOCUL | 60 | Prezentare, role play, discuţii | Participanţii vor cunoaşte metoda printr-o experienţă concretă, după care se vor analiza avantajele şi dezavantajele metodei şi ariile de aplicare. Beneficii: Cunoaşterea beneficiilor metodeiIdentificarea diverselor variante ale metodeiModele clare utilizate în programe de interes pentru participaţiExersarea metodeiSfaturi practice pentru aplicarea cu succes a metodei. |
Prânz | |||
Metode de instruire SIMULĂRI | 60 | Prezentare, role play, discuţii | Participanţii vor cunoaşte metoda printr-o experienţă concretă, după care se vor analiza avantajele şi dezavantajele metodei şi ariile de aplicare. Beneficii: Cunoaşterea beneficiilor metodeiIdentificarea diverselor variante ale metodeiModele clare utilizate în programe de interes pentru participaţiExersarea metodeiSfaturi practice pentru aplicarea cu succes a metodei. |
Metode de instruire STUDIUL DE CAZ | 90 | Prezentare, role play, discuţii | Participanţii vor cunoaşte metoda printr-o experienţă concretă, după care se vor analiza avantajele şi dezavantajele metodei şi ariile de aplicare. Beneficii: Cunoaşterea beneficiilor metodeiIdentificarea diverselor variante ale metodeiModele clare utilizate în programe de interes pentru participaţiExersarea metodeiSfaturi practice pentru aplicarea cu succes a metodei. |
Ziua V | |||
Promovarea programelor de formare | 60 | Prezentare, discuţii | Se vor trece în revistă metode de promovarea internă şi externă a programelor de formare. Beneficii: Identificarea metodelor de promovare internă şi externă a programelorPrezentarea unor exemple de succes folosite în promovarea programelor |
Evaluarea instruirii | 90 | Studiu de caz, prezentare, discuţii, lucru în echipe de 4 | Participanţii vor realiza pentru programul la care au participat instrumente pentru evaluarea pe 4 niveluri. O parte din testul de cunoştinţe de la final se va baza şi pe întrebările venite de la participanţi. Beneficii: Cunoaşterea nivelurilor de evaluare a instruiriiRealizarea unor instrumente concrete de evaluareCunoaşterea unor instrumente folosite de trainerii cu experienţă şi în organizaţii de succes |
Situaţii dificile | 120 | Prezentare, discuţii,lucru individual | Se vor trece în revistă metodele şi tehnicile de prevenire şi rezolvarea situaţiilor dificile. Beneficii: Cunoaşterea modalităţilor de rezolvare acelor mai întâlnite situaţii dificile |
Prânz | |||
Prezentări BLITZ | 80 | Role play, feedback | Participanţii vor susţine prezentări „impuse”de 3 minute. Beneficii: Crearea abilităţii de a face o prezentare spontană |
Test de cunoştinţe | 90 | Test | Beneficii: Structurarea informaţiilorAflarea nivelului de cunoştinţeObţinerea diplomei certificare de CNFPA |
Proiect | 20 | Prezentare | Participanţii vor avea ca proiect dezvoltarea unei sesiuni de instruire de minim 60 de minute care să urmărească procesul START. Termen de realizare 20 de zile. Beneficii: Integrarea cunoştinţelor de dezvoltare a sesiunilor de trainingDezvoltarea abilităţilor de dezvoltare a sesiunilor de training |
Evaluare program | 20 | Chestionar |
Post curs
Proiect. Fiecare participant va dezvolta o sesiune de instruire de minim 60 de minute care să urmărească procesul START.
Coaching. Fiecare participant va beneficia de 3 sesiuni de coaching în următoarele 3 luni de la terminarea programului.
Locaţia
UZINEXPORT – Bd. Iancu de Hunedoara nr. 8, sector 1 (langa Piata Victoriei)
Inscrierea
Pentru înscriere vă rugam să ne transmiteţi coordonatele dumneavoastră prin e-mail office@1marathon.ro sau să completaţi formularul de înscriere de pe site. Înscrierile se fac cu minim 7 zile înainte de începerea cursului.
Veţi primi prin e-mail confirmarea înscrierii.
Tarif
– 750 EURO + TVA / persoană pentru 5 zile de training + 3 sesiuni de coaching
– 600 EURO + TVA / persoană pentru 5 zile de training
Persoanele care se înscriu până în data de 1 noiembrie beneficiează de o reducere de 5%.
Companiile care înscriu cel puţin 3 persoane beneficează de o reducere de 5%.
Preţurile includ masa de prânz şi pauzele de cafea, suportul de curs; toate celelalte costuri (transport, cazare, etc.) vor fi suportate de către fiecare participant.
Modalitate de plată: înainte de începerea cursului, pe bază de factură proforma.
Pentru informaţii suplimentare, observaţii şi sugestii vă rugăm să ne contactaţi la tel.: 0744.549326, 0722.549326,
e-mail: office@1marathon.ro , www.1marathon.ro .
Inca imi amintesc faptul ca, in urma cu un an am participat la “Train the Trainers” cu Dan Lixandru. Lucrasem ca si trainer, in urma cu 3 ani, abandonasem cariera pentru cea de vanzator, ba chiar beneficiasem de instruire la scoala germana de traineri si credeam ca nu mai am nimic de invatat. Complet gresit! Sambata m-am intors de la un curs in care am aplicat mult din ceea ce invatasem la cursul acesta, cu Dan Lixandru. Si ma gandesc cat mai am de invatat.
[…] Curs deschis Train the trainers – Formator – 23-27 noiembrie (program certificat CNFPA). Programul este construit ca un ghid de cunoşţinţe şi competenţe cheie pentru persoanele care sunt implicate în instruirea adulţilor. Programul se adresează persoanelor care au responsabilităţi de instruire: traineri, manageri, supervizori. Mai Multe……… […]