Managementul conflictelor
(2 voturi)

Printeaza acest articol Email This Post 6,232 vizualizari

Conflictele pot fi  sanatoase cand aduc idei noi si dezvolta noi relatii. Pentru a putea face ca acest lucru sa apara, strategia de rezolvare trebuie sa fie WIN –WIN. Conflictul este nesanatos cand duce la distrugeri, furie si retragere. Acest lucru se intampla de obicei cand abordarea este WIN – LOSE.

Scopul programului este sa-i faca pe participanti sa constientizeze ca relatiile cu prietenii, familia, si colegii merita investitia de timp si energie necesara pentru ca neintelegerile sa fie rezolvate si in asa fel incat fiecare parte sa simta ca a castigat.

 

Programul este interactiv si practic si necesita o participare si implicare maxima din partea cursantilor.

 

Metodele folosite sunt: studii de caz, prezentari, role play, situatii experientiale, video training, chestionare.

 

Obiective 

La sfarsitul cursului participantii vor:

       Cunoaste care este stilul lor in rezolvarea conflictelor

       Identifica nentelegerile care apar in situatiile conflictuale

       Identifica cum pot sa-i vada pe ceilalti in mod obiectiv

       Vor fi adeptii formei de negociere WIN – WIN a conflictelor

       Vor invata strategii de lucru cu oamenii dificili

       Exersa empatia si comunicarea nonviolenta

       Putea identifica situatiile conflictuale si strategiile corespunzatoare de rezolvare

 

Iata ce veti invata 

  •       Ce este conflictul si de ce avem asa de multe in organizatii?
  •       Tipuri de conflicte
  •       Identificarea stadiilor coflictelor
  •       Cum sa fim eficienti cu persoanele dificile
  •       Identificarea strategiei personale de management al conflictului
  •       Cum interactionam cu persoanele nervoase si agresive
  •       Comunicarea nonviolenta ca mijloc de rezolvarea conflictelor
  •       Managementul furiei
  •       Medierea ca mijloc de rezolvare a conflictelor
  •       Strategii practice de rezolvarea conflictelor

 

Durata: 2 zile

 

Structura

 

essay papers
ActivitateDurataMetodaObservatii
Ziua I   
Activitati de deschidere30IcebreakerParticipantii se vor prezenta si vor impartasi cea mai buna solutionare a unui conflict.
Tipuri de conflicte, etapele unui conflict60Prezentare, discutii 
Situatie WIN WIN60JocJocul va pune in evidenta principiile abordarii castig-castig a situatiilor. 
Strategia personala de rezolvarea conflictelor100PrezentareChestionarDiscutii

Diade

Participantii isi vor cunoaste propriul stil de abordare a conflictelor.
Experimentarea diverselor strategii de rezolvare a conflictelor60Role playParticipantii vor exersa diverse strategii de rezolvarea conflictelor: agresiva, reactiva etc..
Comunicare nonviolenta in rezolvarea conflictelor120Test, roleplay, prezentare, discutiiSe va prezenta si exemplifica procesul de comunicare nonviolenta creat de Marshall Rosenberg, precum si beneficiile utilizarii in mediul organizational si nu numai.
Ziua II   
Test recapitulativ30TestTestul va avea intrebari din conceptele invatate in ziua precedenta. Scopul testului este de a se recapitula si structura informatiile.
Strategii practice de rezolvarea conflictelor100Role play, studii de caz,  discutii,Participantii vor primi studii de caz pentru rezolvarea unor situatii conflictuale cu care se intalnesc in activitatea profesionala.
Cum interactionam cu persoanele dificile100Video training, discutiiSe vor viziona diverse abordari de gestionare a situatiilor si persoanelor dificile.
Managementul furiei30Role play, exercitiiParticipantii vor exersa 3 tehnici de managment al furiei.
Medierea in rezolvarea conflictelor100Prezentare, discutii, role playSe vor trece in revista si se vor exersa pasii de mediere a conflictelor. 
Evaluare program10ChestionarParticipantii vor evalua programul.