Vanzari eficiente la targuri si expozitii
(1 voturi)

Printeaza acest articol Email This Post 4,760 vizualizari

Cat costa taxa de participare la un targ? Putin?

Cat de multumit sunteti de rezultatele obtinute pana acum?

Cat de multumit sunteti de comportamentul personalului?

Nu credeti ca o investitie minima in instruirea personalului poate duce la dublarea eficientei acestor tipuri de actiuni?

Prima regula a targurilor si expozitiilor este – Oamenii fac standul. Fara un personal instruit si orientat spre obiective clare, orice alta actiune este de prisos.

Studiile pe care le-am facut in anul 2005 la targuri si expozitii arata ca 80% dintre participanti au comportamente ineficiente care descurajeaza potentialii clienti.

Programul se adreseaza participantilor la asemenea evenimente: personal de vanzari, marketing, promoteri, etc..

Participantii vor avea posibilitatea sa exerseze metode si tehnici pentru o abordare eficienta care sa duca la maximizarea vanzarilor, a cresterii bazei de date de clienti si a atingerii obiectivelor. Programul utilizeaza metodele training-ului activ si are o latura predominant practica. In program sunt prezentate imagini reale de la targurile si expozitiile din 2007 cu exemple: “asa da” si “asa nu”.

Obiective

La sfarsitul programului participantii vor:

Cunoaste care le sunt responsabilitatile in cadrul unui targ

Putea intampina eficient vizitatorii

Putea incepe si termina intr-un mod profesionist o conversatie cu vizitatorii

Putea face o calificare rapida a vizitatorilor

Putea prezenta rapid care este “personalitatea” organizatiei si beneficiile pe care le poate avea un potential client

Avea abilitatile necesare comunicarii in grup

Tematici

  • Natura expozitiilor
  • De ce sunteti la expozitie? Care sunt obiectivele?
  • Roluri si responsabilitati
  • Planificarea
  • Cei cinci pasi care aduc rezultate

– Atrage

– Califica

– Respinge

– Explica

– Finalizeaza

  • Mancatorii de timp
  • Prezentari si demonstratii
  • Cum sa lucrezi cu grupuri
  • Cum sa raspunzi la intrebarile “grele”
  • Limbajul verbal si nonverbal
  • Cum sa nu faceti la expozitii
  • Ce sa faceti inainte si dupa expozitie

Tema precurs

Participantii vor pregati pentru curs raspunsuri la urmatoarele intrebari:

Care sunt obiectivele pe care le aveti pentru participarea la expozitia sau targul respectiv?

Trei motive pentru care un vizitator ar fi interesat de compania, si produsele pe care le reprezentati?

Durata 1 zi

 

Structura programului

part time job

Activitate Durata Metoda Observatii
Activitati de deschidere 20 Icebreaker Participantii se vor prezenta: nume, hobby, experienta in vanzari, experiente pozitive si negative de la participarile anterioare la targuri si expozitii.
Prezentarea obiectivelor programului 10 Prezentare Se vor prezenta obiectivele si programul cursului.
Beneficiile participarii la expozitii 10 Prezentare Se vor prezenta beneficiile participarii la targuri si expozitii.
Roluri si responsabilitati 1 Prezentare, brainstorming Se vor prezenta rolurile si responsabilitatile pe care le au participantii la o expozitie.
Standuri cu aceeasi logistica si cu produse simulare 30 Video, discutii Se va prezenta un film in care doua firme expun produse similare. Totusi, de un stand vizitatorii sunt atrasi, iar pe langa celalalt trec cu indiferenta. Care sa fie motivul?
Procesul ACREF care-ti aduce succesul la expozitii 180 Prezentare, demonstratie, role play, discutii Se vor prezenta filme si metode relvante pentru a exersa cu usurinta procesul ACREF. Participantii vor exersa procesul de Atragere, Calificare, Respingere, Explicare si Finalizare prin role play astfel incat in ziua evenimentului sa poata aborda cu usurinta clientii.
Limbajul verbal si nonverbal. Prezentari de grup 30 Prezentare, exercitii in grup Se vor prezenta tehnici de utilizare eficienta a limbajului verbal si nonverbal, precum si lucruri interzise in stand.
Mancatorii de timp si metode de control 10 Prezentare, discutii Participantilor le vor fi prezentati cei mai mari mancatori de timp la o expozitie.
Imagini relevante de la targuri si expozitii in 30 Video, discutii Participantilor le vor fi prezentate imagini cu comportamente eficiente care duc la succes, precum si imagini despre ce sa evite.
Test final 40 Test Participantii vor fi testati practic.
Plan de actiune 10 Participantii vor face un plan de actiune pentru ce mai au de facut pana la inceperea targului sau expozitiei.
Evaluare curs 10 Participantii vor evalua cursul.

1 comentariu

  • Silviu Diac pe 21 Noiembrie 2013 at 16:11:08

    Time managementul este un aspect foarte important pe care treubuie sa-l ai in vedere, mereu e bine sa lucrezi dupa un plan bine pus la punct si sa-l respecti, dar consider ca un pic de flexibilitate poate sa faca diferenta in cazul in care lucrurile nu merg chiar cum le-ai planuit.