Vanzari eficiente la targuri si expozitii
(1 voturi)

Printeaza acest articol Email This Post 5,150 vizualizari

Cat costa taxa de participare la un targ? Putin?

Cat de multumit sunteti de rezultatele obtinute pana acum?

Cat de multumit sunteti de comportamentul personalului?

Nu credeti ca o investitie minima in instruirea personalului poate duce la dublarea eficientei acestor tipuri de actiuni?

Prima regula a targurilor si expozitiilor este – Oamenii fac standul. Fara un personal instruit si orientat spre obiective clare, orice alta actiune este de prisos.

Studiile pe care le-am facut in anul 2005 la targuri si expozitii arata ca 80% dintre participanti au comportamente ineficiente care descurajeaza potentialii clienti.

Programul se adreseaza participantilor la asemenea evenimente: personal de vanzari, marketing, promoteri, etc..

Participantii vor avea posibilitatea sa exerseze metode si tehnici pentru o abordare eficienta care sa duca la maximizarea vanzarilor, a cresterii bazei de date de clienti si a atingerii obiectivelor. Programul utilizeaza metodele training-ului activ si are o latura predominant practica. In program sunt prezentate imagini reale de la targurile si expozitiile din 2007 cu exemple: “asa da” si “asa nu”.

Obiective

La sfarsitul programului participantii vor:

Cunoaste care le sunt responsabilitatile in cadrul unui targ

Putea intampina eficient vizitatorii

Putea incepe si termina intr-un mod profesionist o conversatie cu vizitatorii

Putea face o calificare rapida a vizitatorilor

Putea prezenta rapid care este “personalitatea” organizatiei si beneficiile pe care le poate avea un potential client

Avea abilitatile necesare comunicarii in grup

Tematici

  • Natura expozitiilor
  • De ce sunteti la expozitie? Care sunt obiectivele?
  • Roluri si responsabilitati
  • Planificarea
  • Cei cinci pasi care aduc rezultate

– Atrage

– Califica

– Respinge

– Explica

– Finalizeaza

  • Mancatorii de timp
  • Prezentari si demonstratii
  • Cum sa lucrezi cu grupuri
  • Cum sa raspunzi la intrebarile “grele”
  • Limbajul verbal si nonverbal
  • Cum sa nu faceti la expozitii
  • Ce sa faceti inainte si dupa expozitie

Tema precurs

Participantii vor pregati pentru curs raspunsuri la urmatoarele intrebari:

Care sunt obiectivele pe care le aveti pentru participarea la expozitia sau targul respectiv?

Trei motive pentru care un vizitator ar fi interesat de compania, si produsele pe care le reprezentati?

Durata 1 zi

 

Structura programului

part time job

ActivitateDurataMetodaObservatii
Activitati de deschidere20IcebreakerParticipantii se vor prezenta: nume, hobby, experienta in vanzari, experiente pozitive si negative de la participarile anterioare la targuri si expozitii.
Prezentarea obiectivelor programului10PrezentareSe vor prezenta obiectivele si programul cursului.
Beneficiile participarii la expozitii10PrezentareSe vor prezenta beneficiile participarii la targuri si expozitii.
Roluri si responsabilitati1Prezentare, brainstormingSe vor prezenta rolurile si responsabilitatile pe care le au participantii la o expozitie.
Standuri cu aceeasi logistica si cu produse simulare30Video, discutiiSe va prezenta un film in care doua firme expun produse similare. Totusi, de un stand vizitatorii sunt atrasi, iar pe langa celalalt trec cu indiferenta. Care sa fie motivul?
Procesul ACREF care-ti aduce succesul la expozitii180Prezentare, demonstratie, role play, discutiiSe vor prezenta filme si metode relvante pentru a exersa cu usurinta procesul ACREF. Participantii vor exersa procesul de Atragere, Calificare, Respingere, Explicare si Finalizare prin role play astfel incat in ziua evenimentului sa poata aborda cu usurinta clientii.
Limbajul verbal si nonverbal. Prezentari de grup30Prezentare, exercitii in grupSe vor prezenta tehnici de utilizare eficienta a limbajului verbal si nonverbal, precum si lucruri interzise in stand.
Mancatorii de timp si metode de control10Prezentare, discutiiParticipantilor le vor fi prezentati cei mai mari mancatori de timp la o expozitie.
Imagini relevante de la targuri si expozitii in30Video, discutiiParticipantilor le vor fi prezentate imagini cu comportamente eficiente care duc la succes, precum si imagini despre ce sa evite.
Test final40TestParticipantii vor fi testati practic.
Plan de actiune10Participantii vor face un plan de actiune pentru ce mai au de facut pana la inceperea targului sau expozitiei.
Evaluare curs10Participantii vor evalua cursul.

1 comentariu

  • Silviu Diac pe 21 Noiembrie 2013 at 16:11:08

    Time managementul este un aspect foarte important pe care treubuie sa-l ai in vedere, mereu e bine sa lucrezi dupa un plan bine pus la punct si sa-l respecti, dar consider ca un pic de flexibilitate poate sa faca diferenta in cazul in care lucrurile nu merg chiar cum le-ai planuit.